|
|
|
|---|---|
|
Har hört att det går att koppla till en Talenhet till själva larmet! Finns det, vad kostar det, var kan man köpa detta? Den ska alltså varna personer för att gå för nära bilen genom att säga typ:"Please step back from the car"! Hade ju varit ganska kaxigt, eller hur!? : ) Tacksam för svar! | |
|
Läste om något liknande larm som först varnade tjuven, sedan om denna inte lämnade bilen i fred gav den tjuven en saftig stöt som heter duga... Kommer tyvärr inte ihåg vad det var för företag... |
|
|
Vet inte om jag skulle vilja ha en bil som är kaxig mot folk som går förbi. Det finns tillräckligt med folk som "nycklar" BMW´s ändå...... /Kristian |
|
|
Det är olagligt med talande larm och deffenetivt med larm som ger stötar. Talande larm för du nog bara en tillsägelse av polisen om du har men om den ger stötar så lär det bli betydligt värre så det rekomenderas inte. Dock skulle jag själv vilja ha bara så att den talar :) Såg för ca 1 år sedan ett ställe som sålde sådana enheter och de låg på ca 1500 kr för enbart talenheten. //Ric Wraaaaooom |
|
| Det e olagligt att sno bilar också! =) | |
|
Tobias... Neh fan e de sant!? Då får jag nog lämna tillbax min bil nu fort.. =p Keep On Beeeming! =) |
|
|
Okej okej grabbar, fattar piken. Jag håller med er, rör de min bil så får dom vällan skylla sig själva om de blir toast :) //Ric Wraaaaooom |
|
|
Hehe, får nog anmäla dig M3wannabe =) Min mattelärare har en polisbil så jag hämtar dig snart *ler* Om man läser Guinness rekordbok står det om världens bästa billarm =) Gastuber under bilen... Inte kul för den som blir grillad... Man kan ju räkna med kolstumpar varje gång man parkerar bilen hehe... Mvh Tobbe |
|
|
Hade en granne som hade ett talade larm , satt i ca 2 veckor . Då alla snorungar tyckte att det var skit kul att jäklas med larmet (puta på bilen , kasta saker på den) . Han fick mer "skador" med talande larmet än utan . plus att den drog ur batteriet . Så döm själv MVH TONY B M3 /// 525i |
|
|
Här kan man köpa talande larm! Håll till godo! :) Länk //Ric Wraaaaooom |
|
|
Ringde till streetsound idag och kollade lite om det talande larmet. Det kostar ca 2000 kr utan montering men var inte så svårt att montera men kräver dock att man har ett vanligt larm också. De hade bytt ut sensorn till en bättre variant som gick att ställa på ett bättre sätt därav den lilla prisökningen. //Ric Wraaaaooom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.