AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.069

Problem 525 tds -92

ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Va ute och åkte idag och bilen bara klipper av när turbon börjar ladda, hackar till o går ej på alla cylindrar,pumpen är relativt ny 6000 mil så den borde väl vara felfri,har Kcr-box i bilen ev fel på den kanske,ligger man under 2500 rpm går bilen som en klocka
någon som varit med om något liknande,funderar på om förpumpen kan ha något med detta att göra ??Eller ev någon spridare..........
Os
41
Oskar N
528ia touring -00
Tristar 7,3 "Power Stroke"
Det är garanterat i KCR-boxen som felet ligger ! (Kanske räcker att vrida tillbaka lite på justerskruven) När man "ställer på för mycket går DDI-boxen i nödläge)
KCR-boxen börjar inte att fungera förrän vid ca 2400rpm,(kass konstruktion, det är ju på lågvarv man vill ha mer pulver i M51:an) prova att klippa av kabeln från KCR-boxen till map-sensorn (har själv dragit in den kabeln till instrumentpanelen via en strömbrytare och sedan till map-sensorn)

Hur går din med KCR-boxen, jag får en jävla effektskillnad vid 2400rpm.
Himla jobbigt när man ska köra lungt (det mänder ju faktiskt nån gång...)
och jobbigt när man använder farthållarn, (över 120km/h)

Är det bara min som uppför sig så eller har andra samma problem ?

ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Det konstiga är att den gått kanon tidigare men ställskruven kanske flyttar sig lite,det är som du säger ruskig effektskilnad vid 2400-2500 rpm,skulle vilja ha hjälpen tidigare samt bredare...Nu håller jag på med förpumpen vet du hur man tar bort silen i botten på pumpen för rengöring.
om den klipper så är det för att laddtrycket är för högt iförhållande till bränslemängden
vad laddar du?
ryker det bak när du drar på hela vägen till 200km/h
om det inte ryker nått så är det för lite bränsle och för mycket laddtryck

ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
kopplade bort Kcr:en går som den ska nu ...Måste vara nåt fel i Kcr boxen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.