AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.270

E30 M3 frågor

Sida 2 av 2
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Har just hämtat mina delar till min m3 och insugnins packningarna nr 13541318319 kostar 532:-/st , då är 10% bmwcs rabatt dragen. sedan har jag även köpt papperspakningarn från m5 28:-/st för att få extra trygghet.
Min motor har gått ca 18000mil och efter kontroll var det ingen länk i kamkejdan som var glapp eller sliten. Och glidskenerna såg bra ut. Hade gamla sträckaren, den nya kostar 666:-
Jag skulle tipsa om att vara noga med att kolla tändkablar och fördelarlock, inga billiga saker. Sedan är bilarna snart 20 år och alla gummi detaljer som slangar och motor/växlelåds fästen kan vara slitna. Jag tror att det är ganska vanligt med läkars i vevhusventalitonen pga alla slangar.
Milen är mindre viktigt utan det som är viktig är att bilen har sköts om.
Mvh Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Ja motorn kan ta skada av det då den suger in luft som motorns styrsystem inte vet hur mycket det är och därför inte kompenserar med mer bensin = motorn går snålt och kan börja spika vilket kan leda till totalt haveri.

Tracker: Rotor och fördelarlock ska passa från nån Volvo, tror det var 940 och de har ett HELT annat pris ;) sen om man vill ha Volvodelar (Bosch) eller BMW, också Bosch ;) och är beredd att betala ca 3 ggr så mycket är ju upp till var och en.
Måste dock erkänna att det sitter såna på min, inte jag som satt dit visserligen ;) men den går riktigt bra och drog endast 0.78 i landsvägsfart hem från Mantorp senast.

---
/Micke
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Jo jag vet om volvo grejerna. Och kommer att prova dom i sommar. Det är värt men tändkablarna är inte roliga att byta. Jag vet att man kan köpa ett sätt i från Magnecor men orginal eller liknade är en bit över 2000:-
Jag skulle också kolla att kylfläkten går på bägge farterna.
Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Har hört mig för lite mer om det objekt som jag är intresserad av, saknar dokumentation (servicebok), risig kaross (färgsläpp), krånglande bakbromsar, instrumenten lever sitt eget liv (temp, tank, varvräknare) kan det vara Si enheten/batterierna?
Till plusen hör ett tight chassi, en Köhler trimmad motor och ganska fin inredning. Är det värt att köpa och i så fall hur mycket ska man då ge?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Var mycket ledsen i går, ville verkligen köpa en E30 M3, men bilen jag var och kikade på var inte i bättre skick än snäppet över att gå på skroten. Listan på fel och vanskötsel är enorm. Kanske är jag borskämd som kört Z3MCoupe i 3,5 år, men rost över allt, fladdrande motor utan drag, klonkande ljud från bakaxeln (inte drivknut, troligen handbromsen som fick hela bilen att skaka när man drog i den) och mycket mer.

Hur som helst så har jag förälskat mig i utseendet, så är det någon som känner någon som vill sälja sin E30 M3 så be dem höra av sig till mig.

Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
z3mpower, blev du ledssen för att det inte blev någon affär eller att bilen var risig? Det finns två M3 E30 till salu på m3e30.se

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
De är bara att vänta på rätt bil, det kan ta ett tag. Små defekter kan man ta med det är helheten som är viktig. Håll ut förr eller senare blir rätt bil till salu.
Min är inte till försäljning.
Hoppas det löser sig
Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ledsen för att jag var inställd att komma hem med en M3.
Att sedan vissa inte kan sköta om sina bilar bättre skiter jag i, synd bara att de tror att de har en guldklimp, eller får andra att tro att de har en.

Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
R
70
R Andersen
-88 M3 Zinno
-98 M3 coupè dakar II
z3mpower: her har ni en bild på min bil med 18" BBS

Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
R Andersen
Mycket snyggt! Gillade inte riktigt röda E30 M3 för en jag såg din bil, kan nu mycket väl tänka mig en röd också.

Snyggt med vita fälgar, men är inte det ganska jobbiga att hålla rena? bromsdamm osv.

EVO III fronten, är altså vanlig icke EVO med kolfiber läpp!? eller ser jag fel, sitter det kanske en EVO II front med kolfiber läpp? Snyggt var det i alla fall.

R
70
R Andersen
-88 M3 Zinno
-98 M3 coupè dakar II
z3mpower:

Tack! :)

Dom är lite jobbiga att holda rena, men jag är glad i att tvätta...

Jag har inga evo-front på min. Den är helt orginal, men ska byta till evo III framspoiler snart. Den ligger i min garage.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
R andersen

Innebär 2 x 88 M3, att du har två stycken?
Jag har 0 x 88 M3 men letar efter en, vink!
R
70
R Andersen
-88 M3 Zinno
-98 M3 coupè dakar II
z3mpower: Det stämmer. Har två stk zinno-røda M3or. Denna och en som är helt orginal med 7900 mil på mätaren. Dom är inte til salgs!:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.