|
|
|
|---|---|
|
Hallå experter. Är på väg att köpa en BMW närmaste veckorna och har hittat följande bil som är intressant. Hade egentligen tänkt att hålla mig under 200kkr och har då kollat på års modell 2002 men tyckte att denna hade en bra kombination av låga mil, svensk såld och det mesta i utrustning som jag är ute efter. Jag saknar möjligtvis taklucka men man kan inte få allt. 2003 4500mil Modell 330 Touring Färg: Silver Svensk såld Utrustning: Automat Komfortpaket M-Sportratt, Multifunktions ACC/Klimatanläggning Bi-Xenon Backsensor CD stereo DSC Elhissar fram och bak Farthållare Fjärrstyrt c-lås Färddator Larm Regnsensor Sportchassi, Sportstolar, svart hel-läder Komplett ifylld servicebok 2 ägare Svensksåld Sommar + vinter däck i OK skick Korrekt servicebok Och så till frågorna: 1) Vilket pris kan ni tänka er på denna. Enligt bilpriser.se är uppskattat intervall 183 000-195 000 kr vilket känns lågt om man kollar på vad anonnserna ligger på. 2) Den har sportchassi och M-sportratt men enligt säljaren inget M-sport paket vad han vet, kunde dessa delar beställas separat eller ingick dom i något annat paket? 3) Vad bör man kolla på en såpass ny bil? Är det nödvändigt med M-test eller liknande på så ny bil och vilket "test" är isåfall bäst? Kolla milen och att service stämmer med BMW känns overkill på så ny bil men det kanske alltid skall göras. 4) Denna fråga är kanske korkad, men i utdrag från vägverket står det att Kredit givare är "BMW Finacial services", är det något speciellt att tänka på då affären görs upp och pengar överlämnas, jag antar att det är till nuvarande "ägare" som jag betalar pengarna och han löser sedan sitt lån med kreditgivaren. Har sökt en hel del och fått svar på många frågor redan, riktigt kanon forum. | |
|
1) håller med dig att det uppskattade priset på www.bilpriser.se känns lågt med tanke på att det är en 03:a samt endast med 4500 mil och såpass mycket utrustning. Nu är det ju så att man inte kan ange alla utrustning i denna värdering och bilen i fråga verkar ju ha lite mer än genomsnitts 330'n. 2) M-sportpaket är just ett paket som gick att beställa till bilen och detta innehåller bl a annan spoiler fram, annan bakjol, M-sportchassi, M-sportratt, M-fotstöd, svart innertak, sportstolar, 17" M-fälgar, mm. Dock så går vissa saker som bl a M-sportratt, sportstolar och sportchassi att beställa separat och detta är också ganska vanligt att det görs. 3) Att kolla milen är sällan overkill. Har själv en 03:a som rullat 10.000mil mer än denna... 4) Om det i VV's utskrift står angivet kreditgivare så betyder det att bilen står som säkerhet för ett lån och detta ligger i ditt intresse att få löst i samband med affären. Jag hade kontaktat kreditgivare för att få råd om hur nu bäst går tillväga. ___ //Ulf |
|
|
Tack för snabbt svar. Priser är ju svårt att bestämma och det handlar ju om vad men är beredd att betala, om allting stämmer skulle jag vara nöjd om det till slut landar på max 220kkr, låter det rimligt. Om det blir aktuellt med köp så får det bli en runda till BMW och kontroll av mil/service samt även reda ut lånet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.