|
|
|
|---|---|
| nån som vet var man kan se en sprängskiss över gaffelbenen fram på 318 e30 -89? samt hur man ändrar läge på ratten om den sitter snett? | |
|
Länk och klicka dig fram där. Varför sitter ratten fel. är styrstagen sneda/skruvade på? Annars ta loss din ratt och sätt den rakt. |
|
|
för att verkstan bytt styrväxel och dämpare och bromsbelägg fram! |
|
| Isåfall har din verkstad gjort slarvjobb, nog ska hjulinställning och centrering av ratt göras innan bilen lämnas til kund | |
|
tack pelle! e36: ja de verkade lite slarvigt fast jobbet verkar bra för nu glappar o klonkar de inte längre.. härligt! ratten va ju inte så svår att fixa själv heller! nu sitter den rakt igen! |
|
| Visserligen är det bra att du nu fått ratten rak.. men har du bara splinsat om den? Då kan ju fortfarande hjulinställningen vara kass, med tanke på vilket jobb de gjort och missat dessa saker så vore inte mitt förtoende så högt för de i framtiden | |
| ne förtroendet har sviktat ganska bra för dem! särkilt me tanke på att de har dragit sönder tre av fyra bultar på vänster framhjul! detta beror iof på att ja fick för lite gängor över efter satt dit 0,5cm spacers fram (se annat) inlägg! tyckte hursomhelst att de kunde kännt de när ja frågade speciellt att de kunde slå ett öga extra på just om bultlängden verkar ok! visste innan att ja skulle få åka till däcksverkstad för inställning vilket ja gör innom de närmsta dagarna men sätta ratten snett kändes efter att gjort så mycke jobb att förstöra hela grejen faktiskt! pricken över i:et saknas verkligen! | |
| skulle vilja veta va som tros vara skäligt pris för byte enbart dämpare fram! kan de va så mycke jobb att de är skäligt att ta 900:- per sida! känner mig lurad på den om ingen har hört nåt annat lägre pris klagar ja inte! | |
|
totalt för denna lilla renovering av framvagn: # beg styrväxel komplett me alla stag ut till hjulen från 318i cab -88 11 000mil - 1100:- (via fbt.se) "bra skick" # nya bromsbelägg fram (meca) 400:- # nya dämpare fram/par (meca) ca 645:- arbete: # byte styrväxel 800:- (m-bilar tar ca 1679:-) # byte dämpare 900:- per sida # byte bromsklossar ca 157:- totalt 4447:- gav ja för delar och jobb! |
|
|
Du har betalt alldeles för mycket!! Klossar fram 200:- Har du köpt stötdämpare fram för 645:-/par Alltså 322,50/st har du fyndat! De kostar nog 500:-/st normalt Styrväxelbyte bör gå på 500:- Dämpare 600:- för båda sidor!! Klossbyte är nog ett ok pris du fått |
|
|
stötdämparna 645:- st styrväxel 900 + frakt! är den i gott skick kan de va värt dessutom görs de va ja vet en kontroll på dem samt har en månads garanti! ny utbytes 8800:- tycker inte de känns dyrt för kompett! jobbet för montering är hälften av va auktoriserad bmw-verkstad tar! de enda som ja känner är onödigt dyrt är arbetskostnaden för byte av stötdämparna! ps fick 10-15% rabatt på stötdämparna samt klossar iof! e36: skulle va fint om du gav tips om var du handlar så billigt som du säger ang styrväxel och bromsklossar så spar man kanske lite mer vid nästa byte! tack på förhand! |
|
|
Var angivna priser efter att de dragit av rabatten?? Ojoj! Dyrt! Jag har numer helt övergått till att handla allt hos Wennströms, är väl lite av stamkund där numer.. eftersom jag fått såväl kundnummer som rabatt och kredit.. och sånt tackar man ju för! Hursom.. en hjälpsam kille som verkar fixa det allra mesta! Länk |
|
|
priserna på stötdämpare och bromsklossar är före rabatt! i mitt fall handlar de inte så värst mycke om nån hundring hit o dit på dessa grejer utan ville ha synpunkter om arbetskostnaden! om man saknar komplett verkstad är man lite i händerna på andra! där kommer prisskillnaden in i bilden! tack för tipset om wennströms! finns nån hemsida? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.