|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick nedslag på bes,pga Lambdan.Idag hela dan holl på med ny lambda,fast från biltema :(,som visade sämre värde,än min gamla...Kan nån hjälpa till med en råd eller tips,vad ska jag göra..Va e d fär fel på bilen..? CO-0,0(0,5),CO 2500-0,0(0,3),HC-006(100). Hittade inga hål på avgasröret,utom på bakre ljuddäparen,men tror inte,att den har stor betydelse.. Ena säger köp original Lambda och glöm problemet,andra säger tanka etanol..Men går o köra på etanol??? Snälla..Hjälp mig,om ni vet nonting om det.. Tack på förhand !!! PS.Köpte bilen från bilfirma 2 veckor sen..Går och kräva/få nontig från dem? | |
|
Har du hittat ett läckage på avgassystemet ska du absolut täta det och mäta igen innan du ger dig på mer kostsamma reparationer. Det räcker med ett mycket litet läckage för att lambdavärdet ska bli felaktigt, och med tanke på att de andra tre värdena var bra bör det inte vara något fel på Lambdasonden... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack,för svaret !!! Ska snart åka och fixa det.. Veni Vini Vici |
|
|
Men va f-n:-). Svara ju redan igår på denna tråd och gav samma svar som Jesperado, om än med andra ord:-). Undrar vart det inlägget tog vägen?? |
|
|
Dawwe: Den gode "JohnDoe" har valt att posta samma inlägg på två olika ställen, ditt svar finns kvar på det andra stället... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Sorry... Tack för hjälpen !!! Har kapat bort LDn,ska köpa ett nytt fån skroten imon.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.