|
|
|
|---|---|
|
nån som har haft samma problem som mig.. när jag ställer min bil på tomgång så vill den nästan självdö å så går den upp i varv å så självdör den nästan.. å så håller den på hela tiden.. nån som kan tänka sig veta vad problemet ligger.. 320i e36 92 | |
| Lamdasonden kanske. | |
|
Är det både vid varm och kall motor? Om det bara är när den är varm så är det rätt troligt att lambdan är kass. Är det vid både varm och kall motor så kan det vara bla. tjuvluft vid insuget eller luftmassemätaren som är dålig. Sök i forumet så hittar du mycket om detta. |
|
E30 Beemah |
går den ojämt?? är den slö?? tvätta luftfilter lr kolla dina kolvringar!! E30 Beemah |
|
WOW kolla kolvringar ... lol här slår vi på för stort , hehe ... nää men d nog så simpelt som att han tjyvar luft på nån slang nånstans som går till insuget , vill du testa luftmassemätaren så e d en enkel proces , gör så här (förmodar att du vet vad en luftmassemätare e) : öppna motorhuv =) , starta bilen (handbroms i) , gå fram till motorn , på luftmassemätaren har du en kontakt , dra ut den !! om motorn "reagerar" så fungerar den felfritt om inte så e d nog dax o byta ut den , d går o köra på reservprogrammet i styrboxen men bilen går då illa ... hmmm o när jag tänker efter så har jag skrivit allt detta i onödan för din motor "reagerar" redan (går illa) så du märker nog ingen skilnad förutsatt att lmm e trasig så kommer bilen gå bätre när du koplar ur kabeln ... fan nu yrar jag bort mig sj / good luck som man säger mvh Turken D va en gång en BMW ... längre än så har jag inte kommit |
|
E30 Beemah |
man kan aldrig utesluta en sak förn man har kollat med ok det var lite drastiskt =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.