AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
577

Extraljus

Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Jag är inte så pigg på att förstöra BMWm fina linjer utan funderar på en extraljusramp.
Men....
Är det någon som testat dessa och kanb dela med sig om hur det "blev"?

Ses på: Länk

[ www.tocnet.nu ]
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Har du aldrig funderat på att använda det fina sökverktyget som finns? Det har skrivits mycket om dessa lysen tidigare här på forumet!

Mvh, Steaman

Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Sorry....
Brukar söka först o fråga sedan....

:(

[ www.tocnet.nu ]
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har oxå tröttnat på mörkret.....
Ska köpa (eller bygga) en sådan ramp som du funderar på. Monterar den med två snabbskruv och använder ett vattentätt kontaktdon. På så sätt kan rampen ligga i skuffen till det är dags för mörkerkörning.

/Kristian
Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Tjena thobbe,jag har en sån ramp med 4små ljus och är
väldigt nöjd med ljusbilden.Den var ganska enkel att montera jag drog bar två träskruv i kofångaren .det blev helt ok.den hamnade under nummer-plåten.Jag har köet med dom hela vintern utan ett enda sten-skott.Ser ganska bra ut.Jag e egentligen emot extra-ljus på bmw
så det var en ganska bra kompremiss.Köp

Det kostar att ligga på topp
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Kristian och Aikio, TACK!

Aikio, jag såg att man kunde köpa ett stenskottskydd av plexi, vore kanske nåt annars?

En undran Aikio, lyser de upp bra både framåt och åt sidorna, en djädrans massa rådjur och älgar ute här nere vet du....?

[ www.tocnet.nu ]
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Japp, det är breda extraljus. Men inte alltför långa om man jämför med lite större ljus. Men det ser bra ut med 4st under regskylten

BMWCS Nr: 4798
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Inte alltför vackert för den som har ögon att se minsta dammkorn...

Det snyggaste alternativet jag sett (men inte har bildbevis på) är två runda extraljus innanför njurgrillen. Ribborna i njurgrillen försämrar kanske ljusbilden något, men sådant pin kan man ta om man vill vara fin.

/Thoäng
Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Jo thobbe jag ställde dom två yttersta lite utåt och
dom två i mitten lyser rakt fram = en bred och bra ljus-bild,nu missar man inga djur i vår fina natur.Glöm inte att sätta ett helst två reläer med ordentliga kablar så att det inte blir så mycket stömbort-fall.Tobbe

Det kostar att ligga på topp
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Hmmmm

Nu blir jag kluven, det är klart att kan man ha två BRA extraljus bakom njurarna utan att det tar förmycket av kylluften så......

Kan man klämma in ett par hella1000 till exempel?

Å andra sidan tycker jag ljusrampen är rätt ok.... Aikio, du har fyra ljus då förstår jag, rampen finns ju med 5 ljus med.... blir det för brett tycker du?

[ www.tocnet.nu ]
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Det kan nog bli bra med fem ljus också, men med fyra så e det inte så stor bredd-skillnad mellan regskylten och rampen(ser bra ut).

[XXX 123]
[O O O O]

BMWCS Nr: 4798
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.