|
|
|
|---|---|
| Efter att tjuvar skruvat av min m5 front har jag äntligen fått på en ny - och nu med ett flertal överraskningar som sorteras under både överraska tjuven, stoppa tjuven, och kanske - om han har otur - ge tjuven skäl att skaffa handikapps utrustning... ;) Vill inte gå in på detaljer, men det finns skäl till att det tog 7 timmar att montera och "säkra" den nya fronten :) | |
|
Även om det är tråkigt att bli av med sina prylar kan det vara farligt att i detta land montera in saker på bilen som kan skada en potentiell tjuv. Att montera in exempelvis, rakblad som det diskuterats i vissa trådar kan vara mycket farligt. Dels för att man kan bli dömd för att ha skadat tjuven (här värnar man mer om gärningsmannen än offret) och dels för att det kan skada oskyldiga, t.ex. en inte ont vetande mekaniker som ska laga din bil eller en stackars fotgängare som blir påkörd av din bil eller liknande. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Jag tycker det är bra gjort! Men just det där med att skada oskyldiga är ju en bieffekt, collateral damage :) Men mugge har en poäng, det han säger stämmer, men man kan inte leva 100% "rätt" hela livet, ibland måste gränser tänjas, då får man stå för sitt kast. Vad har du mera exakt gjort med fronten? Rakblad? Dragit ström dit? Handgranat? Kopplat larmet? Limmat? Eldkastare? Kopplat in tårgas/nervgas/syra? Eller allting? :) |
|
| Ingen fara, det är bara vid grovt handhavande fel som en tjuv skulle kunna skada sig, och några rakblad är det inte tal om - mer sofistikerat.... men jag vill inte avslöja några detaljer ifall fel person läser det... har sett en annons på AP med grejer som jag till 99% säkerhet tror var mina en gång i tiden...! | |
| Jag skulle vilja stöldsäkra min Alpina-front till E34an! Men har inte kommit på något lämpligt sätt än! | |
|
Helt rätt! //Gustav Varför köra original? När man kan trimma! |
|
Conan999 |
Jag tycker det är rätt att göra vad man kan för att ge tjuvar en riktig näsbränna. Det trista är ju om det glöms bort vid en olycka eller verkstadsbesök etc så att någon annan kommer till skada. Jag skulle gärna komma på nåt finurligt sätt att skydda mina fälgar förutom fälglås som jag redan har 8 st. Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.