|
|
|
|---|---|
|
Hejsan var och kollade på Länk idag. tja vad ska jag säga den gick bra och var i fint skick men sen försöker jag söka upp om mätarställningen är ändrad så hamnar jag på detta forumet då finns det en tråd om just "trendauto" som säljer bilen där det skrivs mycket om att dom är väldigt oseriösa osv så nu undrar jag vågar jag köpa den? skulle någon kunna hjälpa mig att kanske hitta någon gammal log där man ser hur långt den verkligen har gått osv. jag frågade han öga mot öga om den verkligen hade gått 14000mil så antingen ljög han mig rakt upp i ansiktet eller så är det kanske den bilen jag vill ha :) tack på förhand DustY | |
|
kan även tillägga att bilen är från italien just som den andra bilen som dom dragit tillbaka mätaren på DustY |
|
|
begär ett utdrag från BMW över bilens garanti-reparationer... så ser du om BMW har några siffror på den eller inte. kostar ca 300 kr tror jag. ring även upp alla verkstäder som stämplat service-boken och se om de kan verifiera stämplarna i s-boken och mätarställningen osv. personligen har jag svårt att tro på att en ny-importerad BMW från 1996 skulle ha rullat 14 000 mil. Det vanligaste är att den rullat ungefär det dubbla. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
känns lite som att dom 300kr får gå till mat för att orka leta vidare efter ny annons ;) DustY |
|
|
Yeah yeah, mat i all ära, men kom inte in här och klaga över att din nyförvärvade BMW har rullat 10 000 mil mer än vad mätaren säger. 1. Ta åt dig mugges tips, 300 är en fis i rymden! 2. Nyimport 3. Låga mil 4. Körglad modell 5. Snikutrustad 6. Högt pris, då den saknar M-pkt osv 7. Bilen har endast varit i Sverige 2 veckor. 8. Pga punkt 7 har bilen importerats enbart pga vinstsyfte. 9. Firmans rykte? Ingen rök utan eld. 10. Varför riskera allt detta då det finns MYCKET bättre bilar ute? Priset på denna är inte ens bra, inte ens i närheten. 11. Lite aldrig på en serivce bok, sannorlikehen att den är förfalskad är överhängande. Tänk på saken. Skulle jag köpa en 328Ci e36 skulle jag hitta en med BRA dokumentation, självklart M-pkt, givetvis sportstolar (ingår i m-pkt), attraktivare kulör, möjligtvis sv-såld då de är lättare att kolla upp men det är inget krav. I fall av en import skulle jag akta mig J_Ä_V_I_G_T noga för nyimporter. Vad tror du, att de åker och hämtar en bil för välgörenhet? Nej, de kollar marknadsvärdet här i Sv, åker och hittar den billigaste, fixar servicebok och backar mätaren och sen kommer någon blåögd svensson som litar blind på mätarställningen och köper den och ser glad ut. Efter en tid dyker han upp här och klagar, försöker häva köpet, det går inte, skickar in stämningsansökan som inte leder någon vart och sen står han där och till slut säljer vidare till nästa naiva människa. |
|
|
Det är nog som du skriver MD, men om du läser nogrannare så ser du att dusty skulle ha maten för att leta vidare. Alltså har han redan givit upp bilen. Lycka till i letandet dusty, det går många tveksamma bilar på varje bra! |
|
|
tack för hjälpen =) har en liten till fråga är det värt att privatimportera en bil? var inne på Länk och där hittade jag massa 328 e36 till mycket bra pris så räknar jag med att lägga på 10-15k för att få hem den osv. DustY |
|
|
Aha! Var lite trött, missuppfattade dej! Sorry! Ja, att priva importera kanske inte lönar sig men fördelen med det är ju att du ofta kan få en bil med mer utrustning, kanske mindre rost, finare skick och hoppningsvis ärliga mil då du importerar. Räkna med att det kostar ungefär 10 lappar att hämta hem den. Så en bil i den prisklassen tjänar du nog inget rent ekonomiskt men som jag skrev så finns det andra fördelar! |
|
|
Lite tips, -Försök att hitta en >1996. -Satsa på en med m-pkt. -Södra Tyskland saltas det mindre i, rostproblemen lär vara mindre där. -Köp inget stylat för då kan du få problem vid reg. besiktningen. -Köp en med bra dokummentation. -Hittar du en bil i en stad, så kolla upp flera inom en 200 km radie, gardera dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.