AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
436

Kapa spaken!

518i slow mobil
Ska kapa av spaken på min e28 för att få lite mer race känsla i bilen, hur mycket ska man ta och vad rekomenderar ni? Kapa av toppen på spaken eller kapa på mitten och svetsa på? Har universalknopp så att fästa den e inget problem!

Gasen i botten, mätarn i toppen
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Es
96
Eson
520i -88
Tjena 518!

Vill du uppnå kortare slag i växellådan, eller? Om så är fallet så kan du plocka ur hela växelspaken och förlänga den under "infästningskulan". Om du dubblar den längden så får du ca 50% kortare slag i lådan...

Sök efter "short shift" bland de andra trådarna så hittar du mycket matnyttigt....

Hoppas det är lite hjälp....
Ha det!
//Eson
finns att köpa färdiga spkar oxå om man är bekväm (som jag) Jag betalade under 500:- för en BMW spak som skall korta mina lägen en hel del.

finns det itnresse var det Tobbe på Need For Speed som hade den. 040 977919

Surfa in på Länk
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
kapa mellan kulan o "bussningsröret" o förläng 20mm -grymt skönt att växla efer det......Mvh L
518i slow mobil
Borde inte spaken hamna helt snett då? Eftersom staget blir längre? Om man kapar spaken och förlänger, hur blir det då?

E28, bilen man älskar....
BMW e28 registret #154
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
spaken skall inte bli sne, då har de blitt nå fel;) utan ta bort spaken o förläng den 20 mellan kulan o lager huset, staget mellan spaken o vxllådan skall vara orört, det blir ca 5cm slaglängd framåt resp bakåt!
518i slow mobil
Fattar fortfarande inte. Har ingen bild på hur man gör?

E28, bilen man älskar....
BMW e28 registret #154
Jag har beställt lite BMW originaldelar som ska korta slaget på en -84. Jag återkommer om någon månad med resultat.
Sök på forumet.
Jag har sett bilder på detta i en länk någon la ut här.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Här är lite länkar med bilder m.m. på short shifters:

Länk

Länk

Länk

Länk

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.