|
|
|
|---|---|
|
Hej !!! Kan någon hjälpa mig skarva Lambdasensorn från Biltema till 4a trådars lambda kontakt på en e34 520i-95?Vet ej hur och var ska jag koppla trådarna :) Jag har på biltemas 2-svarta kablar,en vit och en blå och på BMWn svart,gul,röd och vitt.. :( Tusen takar på förhand !!! | |
|
I kontaktändan ser det ut så här (525 -95): (den runda snabbkopplingen på vänster sida nedanför startmotorn.) 1: Lambda Jord( Svart) 2: Lambda (Gul) 3: Förvärmning + (Grön) 4: Förvärmning - (Brun) Det viktiga är att hålla rätt på trådarna för sensorn, förvärmningen spelar ingen roll eftersom inte jorden är kopplad till sondens hölje, men du kan ju mäta med ett högohmingt instrument för säkerhets skull. Fick du inte med något kopplingsschema till biltemalambdan? |
|
|
Tack så hemskt mycket !!! Jag fick den scheman,men de var tryck fel på den :( + vet ej,vad betyder färgerna på bilens trådar..Ska det finas kontinuitet,mellan kontakterna eller resistans?Mellan vilka? Sorry,kan inte så mycket om lambdan.. |
|
|
Har hittad kopplingsscheman i nätet..Hoppas jag klarar mig..Ska byta imon och ska på efterkontroll på måndag..Fick nedslag pga förhöjd Lamndavärde-1,14 istället för vara imellan 0,97-1,03 :( Hoppas Lambdabyten löser problemmet :) Tack för hjälpen !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.