|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem med kärran: Bilen är väldigt svårstartad när den är varm, den beter sig precis som om batteriet vore stendött (startmotorn går knappt), men när bilen är kall så hoppar den igång utan några som helst problem. Sen är bilen helt orkeslös också, 0-100 tar över 20 sekunder. Motorn går väldigt tungt på låga varv, hela bilen vibrerar då. Jag måste köra på Sportläget på automaten för att den ska gå någorlunda bra. Allt detta uppstod helt plötsligt, och har vart så i en månad nu. Vad tror ni det är för fel? | |
|
Jaha, jag var och köpte jord idag, 4 säckar om 50 liter styck. Jag lastade in dem i kofferten och körde iväg. Jag han köra ungefär 100 m innan det rasslade till och bilen tvärdog. Jag fick bogsera bilen till närmaste verkstad. Jag tog en titt under huven och där låg en lös plåt till vänster i motorrummet. Kan kamkedjan ha hoppat av tro? Bilen startar förstås inte nu, startmotorn går i 180 och verkar inte ha någon kontakt med motorn alls. Suck, detta verkar bli en dyr historia... |
|
|
Första rapporten från verkstaden lyder att kamkedjan har gått av... Har någon varit med om det? Kan den slå sönder mycket? |
|
| Hejsan. Jag har hört att det har hänt folk förut men det är nog ganska ovanligt. Frågan är vad som händer i just din motor när den går av. Kolvarna slår ju nämligen i ventilerna i en del bilar och då är det väl bara att skaffa en ny motor som gäller :( | |
| när kedjan går av brukar det tyda på att bilen har gått mycket lång, oftast mer är mätaren visar, billigast att byta motor brukar det bli med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.