|
|
|
|---|---|
|
Suck... Som sagt jag kommer åkande torget i våran lilla stad, då jag stannar till och ska fixa med en grej. Plötsligt ser jag bara baken av en saab komma mot mig. pang in i högra sido dörren. Han backade alltså ut från en parkering. Bucklorna är väl inte sådär jätte synliga men jävligt tråkigt. Vad tror ni att dom bara kommer fixa till den och rikta den eller blir det en ny dörr? hmm. Hoppas verkligen på att man får en ny dörr! Även sidokjolen fick sig ett litet hack och backspegel fick sig en ytterst lite lackskråma... DÖrren: Länk | |
| tråkit att höra... jag tror nog att dem fixar den dörren du har och inte ger dig en ny | |
|
Sånt där är så himla tråkigt när det händer! *feel your anger* Stå på dig ordentligt i försäkringsärendet... Appropå onödiga grejer så parkar jag alltid på "två platser" på t.ex. stormarknader (mitt på ett streck alltså) för att så långt som möjligt undvika att folk slår upp dörren mot min bil. Sånt där som man inte har kontroll över... "Touch my car - I'll rape your dog" är en bra sticker annars. I ditt fall - ren otur. Lider med dig! Berätta gärna hur det går sen /J ______ Joel - Länk |
|
|
Tack för medlidandet :), men som farsan sa det kunde ha varit värre. Jag tror nog bara att det är värre än vad det egentligen är. Så länge det fixar dörren och kjolen så de ser ut som nytt igen är jag nöjd. Fast detta lär ju tag ett tag tyvärr :( så man får helt enkelt åka runt med bucklig dörr :S Jayman: Dubbelparkera is t3h Shit :), brukar jag med göra för folk nuförtiden är ju inte vettiga någonstans. Om jag parkerar 1 km bort från ex ett köpcentrum och det står noll bilar på parkeringen. Tro inte på fan att det står en parkerad brevid mig när jag kommer tillbaka när det finns 100 andra platser :(... Hur tänker dom? |
|
|
Jag tror at du får en ny dörr! BMW gav mig en ny framskärm för en knappt synlig buckla i framskärmen! Inte konstigt att vi har dessa försäkringspremier med tanke på att de gärna byter ut hella rasket vid minsta skada! Men glad blev jag! "Z4 love it" |
|
|
Kenta: Ja man kan ju alltid hoppas, får annars kräva en ny dörr, gärna ny sidokjol också... Jag vet ju inte riktigt hur detta funkar men är det försäkringsbolaget som bestämmer eller BMW/lackerare om dörren ska repareras/bytas? |
|
| Att dubbelparkera kan straffa sig. Om man har otur blir nån sur och "råkar" dra nyckeln eller kundvagnen utmed hela sidan på bilen.. | |
|
Jag vet hur det känns fantastiska.. Jag stod vid väjningsplikt in till en rondell för ett par veckor sedan, när plötsligt en gubbe hamnar med sin kofångare i min baklucka. Inte särskilt hårt, men tillräckligt för att fixa lite repor och trycka kofångaren ur läge. Så nu får man köra runt med det till den 26e juni. Man vet inte om man skall skratta eller gråta när han ursäktar sig med "jag såg dig inte". / Fredrik |
|
|
Jättetråkigt! Har själv varit med om liknande incident. apropå Stormarknader och parkeringar. Har flera gånger ställt mig långt borta och när man kommer ut står det ett "vrak" precis bredvid. Förmodligen finns det en kategori människor som tycker det är roligt att jävlas med oss som är rädda om grejorna. De har inte blivit några skador men man är bra j-vla orolig under tiden man närmar sig bilen. Mvh Jonas |
|
|
Fantastiska Z4:an: Trist när sånt händer men det är väl bara att vänta på att plåtis får tid. Se yill att Du får en ny dörr, om inte på annat sätt så betala mellanskillnaden. Det blir aldrig bra när man riktar och dessutom 100-falt större risk för rost. Jag fick huven rinktad för 2 år sedan, men köpte en ny huv i höstas eftersom det inte blev perfekt. Jayman: Dubbelparkera, javisst nästan jämt!! :-) |
|
|
Uppdateringar, var och "besikta" bilen för två veckor sedan. Killen kollade typ i två sekunder sen konstaterade han att jag ska ha en ny dörr! Så det var inge snack om saken! Dock är det bara plåten jag får ny och resten monterar dom på från original dörren. Men jag är nöjd, ingetjafs eller något hur smidigt som helst. Nu är det bara den långa vänte tiden har inte tid förrän i början på juli, sen tar det säkert en vecka på det. Men men vad ska man göra? |
|
|
Zredrik: Exakt så så gubben till mig med "jag såg dig inte" "den var så låg", *suck* |
|
|
Vi får väl köpa suv så att folk ser en ;( Passar dessutom bra med hur vägarna sköts här i Lund, en jeep skulle man behöva. / Fredrik |
|
|
YES äntligen har jag fått tillbaka bilen var där sedan i måndags! Jag är jä*ligt nöjd över resultatet, ser ut precis som nytt (kanske för att det är nya delar haha) men lacken och så blev perfekt! Gjorde det på Lassesons billackering AB i E-tuna som jag kan rekomendera. Dock så tror jag de var ute och körde en sväng alltså med min bil hmmm, hade ställt km räknaren på 9,1 när jag fick den stog den på 14,5km alltså en halv mil!! Har de bara åkt ut och in mellan parkeringen och verkstaden ska du behövt köra typ 40 ggr hehe, skumt, De ville väl svalka av sig i denna värma kanske? =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.