AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

Hatthyllan skramlar E46

Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Hejsan!!

Har nyligen upptäckt att hattyllan i min 328 e46 sedan kramlar när det blir lite basigare musik. Så var inte fallet förut.
Hur kommer jag åt den, mina baksäte går inte att luta framåt.
Tänkte nämligen stoppa nått under den för att dämpa lite.

Tacksam för svar.

Enbart stilrent!!!!
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Är det ingen som vet hur man sliter bort baksäten???
Har inte lust att förstöra nåt.

Enbart stilrent!!!!
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Tjenare Mocke.

Lite sent nu kanske men om du inte har fått bort hatthyllan än så kan jag ge dig några tips som du kna börja med.
Du måste först bort med baksätet helt. alltså sttdynan (bara att rycka med lagom kraft fram på den, alltså uppåt. sedan kommer den lös av sig själv.) ryggstödet sitter fast ungefär på samma sätt. dra lös det i över kant (dra det emot dig lite så att det släpper) sedan skjut hela sätet uppåt så krokarna nertill kommer upp ur listen. Efter att du fått lös baksätet så ska du ta lös tyget på c-stolparna de sitter i clipps som dras utåt med lagomt med kraft. Sedan de enda som hatthyllan sitter kvar i är nackstöden samt några klipps som sitter där ryggstödet fanns innan. Hoppas att det underlättar lite när du ska lös med den.

Mvh Per
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
tack ska du ha för svaret

Enbart stilrent!!!!
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Hej Mocke, vet inte om du har elrullgardin i bak, men på min händer det ibland när jag fäller ner den att ena hörnet hakar i kanten så den inte fälls in helt. När det händer så skramlar det om den vi basljud.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Nej det har jag inte.

Tänkte bara lyfta upp den o stoppa absorbent under, har gjort det på mina andra bilar.
Funkar kanon.

Enbart stilrent!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.