AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
400

En fråga om M40-motorn

Hej!
Har en snabb fråga. Märkte i förra veckan, att en slang på min motor är helt slut. Den är full av sprickor.
Skulle gärna vilja veta vad det är för slang. Den sitter längst fram och längst upp. Den är svart och går från "fördelaren" (vad jag förstår så ska det vara den som sitter döljd bakom div. svarta plastdetaljer) och krökar sig så den går mellan, under "rören" på motorn och slutar nästan rakt under "gas-wire-grejen". Fan vilken dålig koll jag har på namnen =)
Kommer inte riktigt ihåg, men den var nog ca 30 cm lång.

Vad kan detta vara för slang?

//Glenn
är det ingen som vet?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Går den från fördelaren till insuget så skulle det kunna vara en vakumslang som ändrar tändläget vid gaspådrag...

who dares wins...
Fi
2
Firestorm-1
e30 316i-90
Det finnes ingen vakumregulator på M40 motorens fordeler. Fordeleren på denne motoren fordeler bare høyspenningen som er generert i coilen. Tenningstidspunkt bestemmes av ecu'en.... Det er sikkert slangen fra bensintrykksregulatoren til gasspjeldhuset du snakker om??!
okay
och om det är hål på den så kan det hända att bilen....??
Fi
2
Firestorm-1
e30 316i-90
Hvis det er hull på denne slangen vil du ha atmosfærisk trykk til bensintrykkregulatoren. Dette nesten det dsamme trykket som du har i manifolden ved fullgass. Du vil derfor få for høyt bensintrykk ved liten belastning av motoren. Motoren vil i tillegg trekke "falsk luft", og kan gå ujevnt på tomgang++
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Vet inte vad den gör för nåt men jag bytte den nyss. Gick på 50 spänn.
jaså..bra å veta
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har ingen slang som går från fördelaren. Däremot går det en från ventilkåpan. Är det den ni snackar om? Eller är det olika på 316 och 318? Motorn är ju en m40 i bägge fallen.
vet ej du
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.