AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
787

Oljeläckage växellåda i 750 E32

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Om det läcker olja från växellådan någonstans på en 750 E32, vad är det som kan läcka, borde inte finnas så många ställen den kan läcka från, har jag fel om jag säger att det bara kan läcka från packningen mellan turbinen och motorn?
Paap Reeder
... kan väl rent teoretiskt läcka även bak s a s.
Sedan kan ju trågpackningen ha torkat men jag förstår att det läcker ur "gallret" fram och im det då är ATF och inte motorolja så är det nog den främre packboxen.
Byt isf även övre trågpackningen + bakre vevaxeltätningen ... så har du ditt på det torra några år framöver.

MVH /// Paap R
hoppsan, nu vart det visst på farsans användare..
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
okej jag kollade lite närmare idag och det droppade från ett plastgaller ganska långt fram under lådan, säger det något om vad det är som läcker? Bilen driver endast på backväxeln om man varvar en 3000 varv, totalt död på övriga växlar. Undrar om man ska behöva byta hela lådan eller om det räcker med att man byter packningar med lådan kvar i bilen!? Men det kanske är lika bra att byta lådan då dessa verkar ha en tendens att slitas en del.

var är oljan på stickan? kan väl vara såpass lite olja att den därav inte driver. backen är väl mekanisk eller något sånt.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
ska kolla det imorn om jag lyckas få upp huven som låst sej på något konstigt vis trots att vajern är fullt utdragen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.