|
|
|
|---|---|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
Hej.. Jag har en bmw 325i års 90 E30.. Runt 2000rpm så kommer det ett högt tickande ljud fattar inte vad det är om det är dåligt för motorn eller bara nått som skall va? BMWPOWER |
|
När är bilen servad sist? Det skall inte vara så. |
|
|
Beror på vad det är som "tickar"...Börja med att göra en ventiljustering,när du/verksta'n gör det så kollar man kamaxelloberna också..KAN vara slitage där som ligger bakom och då blir det till att göra minst ett vipparms + kamaxelbyte vad det lider.. Tickljud uppifrån toppen indikerar i många fall att ventiljustering behövs+naturligtvis att det kan vara slitage där på t.ex vipparmar,kamaxel eller annat som tillhör "ventilmekaniken".. Men börja som sagt med en ventiljustering,behöver inte alls vara mer än det som behövs göras..Kolla oljesmörjningsröret också mht fastsättning.. Mvh Janne. |
|
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
Okej... Har kollat det men allt var okej.. Men det tickande ljudet kommer bara mellan 1800 och 2000 RPM asså det är ett veldigt snapt tickande ljud mycke fortare en ventilerna.. Men motorn är vell slut har gått 30000mil :P Jag kör tills den rasar =) BMWPOWER |
| Jag tror att det är slitna vipparmsaxlar då brukar det komma ett raslande ljud mellan 2000 RPM. | |
E30 Beemah |
kolla dina vippar (slitage) E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.