|
|
|
|---|---|
|
Funkar det med 19", 8.5" bredd med 235or ifram på en BMW 330 -01? ET på fälgen är 35.. Tacksam för svar! // Calle | |
|
Ja det funkar bra. Om inte bilen är väldigt sänkt. Men då är det bak det blir trångt. /Johan |
|
| Okej,hur är det med bredden då? | |
| 8,52 med 235:or är inga probelm. Jag har själv (firmabil nu) en 330xi -01 med just den dimensionen på. Den är sänkt men inte toklåg. | |
| Okej, sticker däcken ut utanför skärmarna? Jag har lagt på 19", 8.5" bredd med 235or ifram och ibak. Upplever att däcken sticker ut lite för mkt ifram.. men men | |
| Nja det tycker jag inte, eventuellt lite i nederkant av skärmen men inte så mycket tycker jag | |
| 225or sitter snyggare på en 8,5 fälg, enligt mitt tycke. | |
|
På min bil har jag 8,5 tum 235/35 19" runt om. Jag tycker att det ser bra ut. Tycker inte at det stycker ut någe. Ta er en titt på länken nedan! Länk |
|
|
Lill Anders; Har exakt samma dimensioner, upplevde att fälgen gick in sig lite efter ett tag. Tycker att det ser jävligt bra ut nu =) |
|
| Har ET35 också som gör att fälgen hamnar lite längre ut.. "Original ET" på en E46 är väl typ 45-47 nånstans tror jag.. | |
jannise46 |
hej behöver hjälp. en vänn har en likdanbil som jag . han har 19 tums 8 breda och et47. sen har han 245/35/19 runt om hela. och det är en e46 coupe. det får plats utan problem men alla säger till mig att det inte får plats, när han har det. sen nu har jag köpt sänknings sats också. 60/40 kommer jag att få in mina fälgar eller måste jag köpa nya framdäck? 235:or istället. mina är e41 också så de är mindre et mvh jannis |
|
Jannis> Jag tror att det kommer bli jävligt tight med 60/40 sänkning och 245/35/19. Beror väl naturligtvis vad det är för e46 coupe du har. Tveksam till att det fungerar hursomhelst,framförallt så tror jag att det kommer ta i där bak...och 245 ifram är nog inte heller så optimalt, men det är å andra sidan bara vad jag tror. |
|
jannise46 |
ALLAe46 coupe är samma, sedanen är anorlunda bara. och m3 e större. varför är bak prblemet? trodde va va fram som skulle klydda?'''mvh |
| Det ligger redan tight i bak på min bil och den är orginal med M-sport chassie. Och dessutom tänker du sänka bilen och sedan ha mera profil än mig? Jag är tveksam till om det funkar, men testa du. | |
jannise46 |
hej jag har också m chasi på min ja jag underar får nog bli mindre däck fram för o få in de skulle jag tro. mvh |
|
ni som verkar ha koll.... ja har inget M-sport chassie, men har köpt mig en väghållningssts som ska sänka 40/30. fälgarna jag har nu sticker ut lite för mkt för att klara av det. vad är det för et ja ska ha om ja köper nya fälgar för att klara av sänkningen? kan det funka med att valsa skärmarna? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.