AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.815

Powerflex till 850

Sida 2 av 2
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
"Netz" Tack mannen.
Jag böt till original visste inte att det fans powerflex till 850.
Märkte dock att mycket utav resonansljud försvann från väg och däckljud.
fast man sänkte den.Kula va!!
netz
Har beställt mitt igår, hoppas det levereras snabbt.
ang resonans tänkte jag väl mest att det kanske förstärks med myckat powerflex delar.
netz
Lite update.. Powerflex bussningarna är på plats på övre och undre bärarmarna och det märks definitivt skillnad, mycket mer distinkt vid undanmanöver, sen har det blivit lite nya styrleder och undre bäramar också,
närmar mej själva snäckan som har ett litet spel på 1cm i ratten motsvarar ungefår 2mm på axeln i snäckan det går inte att justera mer, nu är jag inte så sugen att lägga 17lök på en utbytes snäcka, är det nån som har nån bra ide hur man kan göra,kanske nån som testat att renovera med bra resultat?
eller några andra tips ?!
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
På 735:an justerade jag glappet på muttern för själva "teleskåpfunktionen", NR.1 i länken Länk

Var nästan säker på att snäckan var slut då det kändes som glappet kom därifrån. Men så var inte fallet, utan glappet satt i rattstången.

Kolla även muttrarnas åtdragning, NR.5 i länken.
netz
Tack för tipset !! Får nog testa att låsa fast anslutningen till snäckan och kolla ordentligt hur mycket spel som finns kvar.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Dra du den för hårt så kan du ej justera ratten mot/från dig. Den skall sitta lagom hårt, ungefär som styrsnäckans justering, dvs för hårt så blir den trögstyrd.
netz
Det fanns lite att dra åt både här å där !! låste den nedre delen inne i bilen drog tills det inte glappade nåt och rattjusteringen funkar, sen låste jag nedre delen av knutkorset vid snäckan och det finns lite glapp vid knuten kunde dra åt skruvarna ca ett halvt varv då blev det lite bättre,men det verkar vara lite kvar, får nog ta lite hjälp..dé e lite svårt att vicka på ratten samtidigt som man behöver stå å se var det glappar, sen får man väl slänga en kik på pittman armen där kan ju också finnas lite,
kanske man slipper byta snäckan :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.