AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.661

bra annonssida från usa?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
hallå undrar om det är någon som har kåll på om det är värt att importera bilar från usa? samt om någon har en bra sida så vorre det ju toppen :)
www.autotrader.com

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Använd min amerikanska zipkod så slipper du leta efter en: 92067
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
ok tackar för det :) vet du om det är värt att hemta en il från usa? dom är ju billiga där men är det värt när man betalat alla skatter så så? mvh///Axel

jag kan stava jag är inte rädd :)
Om det är värt det eller inte beror nog lite på vad det är för bil du har tänkt att ta hem. Frakt, moms och tull blir en ganska stor del av kostnaden. Största vinsten (jämfört med att köpa den i Eruopa) gör man nog på en amerikansk bil som normalt inte säljs via normala återförsäljarled Sverige/Europa, tex nya Mustangen eller Hummer H2/H3.

Erik
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
ja ha.. jo jag har sett att dom är ganska billiga.. men frågan är om det är svårt att regga in en hummer i sverige.. man vet ju inte va politikerna har hittat på för dumt för att vanligt folk inte ska kunna spara 1 kr.. :(

Axel_E30:
Du befinner dig på ett BMW-forum. Specifika frågor angående att importera just en Hummer får du nog ta någon annanstans.

**330-cabben såld 13 Maj 2006***
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
det var ju ett ex.. om man tar en 330 då.. blir det bättre då? är lysen å avgasrening färdigt eller måste man bygga om lysen? läst de någonstans?

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Här kommer ytterligare ett par länkar:
Länk

Sen har du ju www.ebay.com
Axel:

Problemet med att importera en BMW är att priserna i USA inte skiljer sig alltför markant jämfört med priserna i Sverige. Ska du på det lägga frakt, moms och tull så blir den sannolikt genast väldigt dyr.

De allra flesta Hummers som går i Sverige lär vara privatimporterade från USA. En bekants bekant har tagit in två stycken H2 till Sverige utan några som helst problem.

// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.