|
|
|
|---|---|
Sigge84 |
Undrar bara vad där kan vara för fel på min 318is -97. Hände bara en gång för 2 veckor sen efter lite hårt kurvtagande. den började morra/stöna, och lät mycke mer obehaglig när jag svängde. Nu händer det oftare och ibland t.o.m. direkt när jag startar bilen så börjar den morra, förut var det bara t.ex. efter en rondell. sen blev den tyst. Kan det vara servon? nån pump/hydralik har oxå hört att den kan vara nån bromscylinder eller nått, vilket jag inte tror. chansar på något med servo, vad kan det gå på? svårt/enkelt o fixxa själv? Tacksam för svar... |
| Du har kollat nivån på servooljan? Hur ser färgen ut? Den ska vara klarröd. | |
Sigge84 |
Åkte dit jag köp bilen, han hällde i lite mer vätska. ja förklarade för honom första gången det hände, han fyllde på och sa att den sjunkit en anning och att det inte är någon fara.... ska kolla vad den har för färg. Vad är rekomenderat att fylla på med? |
|
Kolla vad det står på klisterlappen på locket till servoburken. Fyll på med antingen ATF dextron II/III (röd färg) eller Pentosin CHF 11s (grön färg) Blandas båda sorterna så kommer servon börja läcka, så se till att det blir rätt sort. |
|
Sigge84 |
Det står "ATF OIL ONLY" så då ska det vara den röda servooljan. Hur ska jag se färgen? är det bara att stopp ner fingret? hur vet jag om det sjunkit eller är för mycket olja i? Tack för all hjälp! |
|
Ser du ju på mätstickan! Motorn ska stå på tomgång när du kollar! |
|
Sigge84 |
Öppnade och kollade, den var otroligt låg...! på locket som man öppnar sitter en "grejj" som verkar vara stickan, men den var snustorr..! ser ut som att ja måste åka handla lite ATF OIL. vad händer om man häller i för mycket? finns det någon "tapp" där jag kan släppa ut allt, och fylla på nytt? Tacksamför svar... /Sigge |
Sigge84 |
ingen som vet? |
Sigge84 |
fortfarande ingen som vet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.