|
|
|
|---|---|
|
Upplever att bilen rycker eller pulserar fram vid lätt gaspådrag. Något jag även tycker mig uppleva ibland vid lätt motorbroms. Det här märks tydligast av kring 40kmh men även vid högre hastiget. Rycken upphör om jag gasar på eller kopplar ur. Har inte någon dålig eller orolig tomgång etc och märker i övrigt inte någon skillnad i beteende. Det hela är extremt irriterande att åka runt med. Någon som har några ideer kring vad det kan vara? | |
|
Glapp i bakvagnsbussningarna kan göra att drivlinan upplevs otajt. Mvh. /Kjell |
|
|
Kolla om detta fenomen stämmer på din bil Länk / Tony |
|
|
Ok, tackar för tipsen! Ska undersökas. |
|
|
YnottonY länkar till en tråd som handlar om problematiska automatlådor (vilket du inte verkar ha). En diagnos på BMW skulle kanske kunna hjälpa. Mvh |
|
|
rob Jo jag har problem med min växellåda, även om jag inte trodde problemet kom därifrån från början. Förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg. Om växellådan strular så kan bilen gå ryckigt. / Tony |
|
|
rob Fattar nu vad du skrev, läste lite slarvigt. Trodde du menade mig. Sorry / Tony |
|
| Jo jag märkte att den tråden handlade om automat. Problemet verkar ha varit taskiga centreringsringar!? Fixade till dem och nu rycker det betydligt mindre...inbillar jag mig iaf. Så jag får testa lite mer, men jag gissar att det var i huvudsak pga centreringsringarna. Tyckte inte att det borde gett just dessa symptom men tydligen kunde dem det. | |
| centreringsringarna till fälgarna? | |
|
Japp, hör å häpna. Dem satt snett och bara på lite halft. Lustigt nog vare intera som fixade dem centreringsringarna då det var dem som en gång hade ändrat fälgarna. Så dem fick modifiera ett par ringar så att dem skulle passa bra. Vilket dem uppenbarligen inte gjorde alls. Nu är det fixat och bilen går betydligt bättre nu. Så det kanske förstärkte symptomen av en inte helt 100%tight drivlina? Så nu kan jag i godan ro rulla jämnt och fint hela vägen till lackering... :/ Länk |
|
| hmm, då ska jag ta o kolla mina. Satte precis på 4 stycken helt nya. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.