AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.930

Pris på lackering?

54
33
540Roberts
540iA -93
Tja. Tänkte ta tag i min 540 -93 och den behöver rostlagas.
Eftersom rostangreppet har hållts sig ganska lågt plaserat så tänkte jag att slipa ner hela lacken under listen och laga rosten (spackla osv) och sedan låta en lackerare lacka allt under listen.

Någon som har koll på lackeringspriser? Jag kommer som sagt göra sliparebetet själv.

Bilen ar diamantsvart så jag tror inte det kommer bli någon jättekontrast mellan gammal och ny lack.
Många lackerare tar inte bilar om underarbetet redan är gjort, om man ska ha kvitto på det dvs.
Lämnar du in det på firma så kostar det säkert 8-15 tusen, under list alltså.
Men priser kan variera väldigt mellan olika regioner.
th
20
thim
523i m-tech -07
hej, tror inte att det kommer bli så dyrt faktiskt, lämmnade in min 325 -93, för lackering av sidkjolar, helt ny framskärm, ögonlock samt m3speglar fick betala 2.500 kr,
Thim
thim:

Det var j"#"ligt billigt må jag säga!

Jag kollade vad en lokal firma skulle ha för att slipa bort "lite" rost på bakdörr och baklucka. Problemet är att dem måste lacka om hela dörren och hela bakluckan.

Ifall jag plockade bort alla plastdetaljer och gjorde det klart för lackeraren att bara hänga av dörren så skulle han ta 4500:- och då fick jag 15% rabatt... huga!!

Inte värt anser jag... en kompis-kompis-kompis-kompis tar 1000kr per del som behöver slipas/lackas... självklart utan kvitto och med hörnet-runt-garanti... men ändå, riktigt billigt... =)
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Hellackering kostar mellan 10 och 20.ooo kr så en "halvlackering" bör inte gå på mer än 7.ooo kr om du gör förarbetet själv.

I allafall här i trakterna...

_____Vraum!_____
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Universal teknik på Ringön hellackade min 520 för 13000:- + moms, inkl. underarbete, snacka med Frank och hälsa från mig, så kan du nog få ett just pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.