AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.009

Nu ska ni få något att bita i, trodde inte det var sant!

Det här är ingen tillkonstlad situation utan real life.

Min kompis och hans sambo har köpt en saab 9-5 2.3T. Han pluggar fortfarande och hon jobbar som förskolelärare. De är sambos sedan 8år, skrivna på samma adress.
När de köpte bilen så ville banken att hon skulle stå som ägare på bilen eftersom hans inkomster var begränsade med tanke på att han studerade. Han är 28år, hon 30år. De fick en billig "start" försäkring, men nu 1 år senare har premien höjts. Hon har tidigare ståt för försäkringen trots att hon inte har något körkort, något som inte spelade någon roll enligt aktsam. Min kompis ringer och berättar att hans flickvän inte har något körkort och att han är den verkliga brukaren på bilen. Men försäkringsbolaget vägrar teckna försäkringen på honom eftersom flickvännen står som ägare(hon kan omöjligt köra bilen med tanke på avsaknaden av körkkort) Är inte detta en skenförsäkring av försäkringsbolaget?

Vad händer vid en eventuell krock, skada?
Vart fan är vårt samhäle på väg?

Ringde upp och talade med aktsam och påpekade deras ständiga tjat om att den verkliga brukaren skall stå för försäkringen, tydligen var detta inte relevant i denna situation

Det handlar tydligen bara om att dra in så MYCKET pengar som möjligt från alla håll för försäkringsbolagen nu för tiden.

Inga "har man inte råd att äga bilen ska man inte ha den" svar från gamla trötta stötar!

Situationen handlar inte om detta.

Vad tycker ni om detta?
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821