AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
469

Blev påkörd på en P-plats

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Ställer pärlan på en parkeringsplats som ingen använder då ingen i detta land orkar gå 40 meter (Börjar påminna om USA). Närmaste bil är 15 meter bort. Det känns tryggt så jag går in och handlar

På väg ut upptäcker jag en VW LT35 som tvunget parkerat precis bredvid ?!?!? Jag bara väntade på att få se dörren flyga upp rätt i sidan. Kommer ner och låser upp bilen och lastar in maten i bagaget när jag märker att bilen gungar till. Föraren av LT35:an vet inte vad det innebär med lång hjulbas. Har har helt enklet sneddat och skrapat M-spoiler, stötfångare, skärm, blinkersglas och den där smala metallbiten under lyktorna.

Det var en j-a tur att jag kom för annars hade han garanterat smitit eftersom det var en firmabil och han trodde dhefen skulle mörda honom.

Fastän man vidtagit "försiktighetsåtgärder" så händer det. Man blir så less...suck!!!
ch
212
chris
330 coupé -02
Visst är det underbart med "sällskapssjuka" människor.

Det slår aldrig fel för mig heller, man går omkring och är livrädd varje gång man parkerar.
Ett tips är att ställa sig snett så att bilen tar upp två rutor, Svenssons brukar fatta vinken.

Hoppas att det löser sig smidigt för dig.
MVH Christian
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
chris: är inte det att utmana ödet om det är ont om parkeringsplatser dvs ren provokation???som kan ge andra märken istället.

MVH
Hasso
fo
242
foo
328iC '96
Men det är ju sååå svååårt att köra bil ju!

Tror det är en folksjukdom. Fick själv se bilen bli påbackad när den stod vid en pump vid Statoil. En Volvo försökte manövrera sig till en annan pump...

/foo
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Har utnyttjat "2-p-plats-tekniken" ibland. Men håller nog med Hasso. Folk blir ju supersnea om det är ont om p-platser.

Undra vad som händer om man tar två platser och löser två biljetter?
Min far har länge haft rätt så häftiga bilar. Nu senast en Mercedes SLK 230 -00. För att undvika att få trevliga hack i sidan på parkeringar så ställer han sej alltid långt borta där ingen vill stå precis som "Carnal".

Numera har vi dock konstaterat att detta inte hjälper. Andra bilar bara måste helt plötsligt parkera onödigt långt bort så nära den snygga sport bilen som möjligt. Vet inte varför men det stämmer fan!! :)

Denna magnet eller vad vi skall kalla det för blir antagligen ännu större med en häftig BMW!

Leve de nya "familje parkeringarna", ni vet dom med extra utrymme på sidorna för uppslagna dörrar. På en del Maxi butiker hittar man sådana! :)
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Lider med dig Carnal. Känner igen mig idetta. Man parkerar lååång bort för att slippa bilar bredvid sig. Beteendet kommer från vårt ursprung, dvs. flockdjur och vill gärna vara i grupp.

Detta gör att vi omedvetet gör på detta sätt. För det finns ju ingen logik i det hela om man tänker efter.

Mvh / Wallace
Jepp, och en annan instikt är att välja de bra, fina, starka exemplaren. Därför ställer man sig nära en BMW som är nästintill perfekt :-)

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Carl L, håller med fullständigt, en BMW representerar de starka primaterna...en slags ledare som de andra dras till helt enkelt.
Jag parkerar alltid på "familjeparkeringar" om det finns nåt. Enda rätta.
323E21terror
Chris stå på dig min kompis gör likadant, men för att slippa ev. böter bör man bara ställa sig så snett att man tar upp en ruta detta brukar räcka för att "slöddret" skall fatta vinken.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.