|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver lite tips om det ultimata sommardäcket till nya sommarbilen. Det sitter Hankook på men tycker de känns hårda och bullriga, dessutom slitna. Det viktigaste är att de är tysta och mjuka, slitstyrka oväsentlig. Nån som kan tipsa om ett komfortdäck av egen erfarenhet ? Dimensionen är självfallet strikt original 225/60/15. Har hört kommentarer om att det bara är vissa däck som pallar med 2 ton att släpa runt på - ska det vara nån särskild beteckning för last och hastighet på en 750 ? mvh,komfortnissen | |
|
Jag körde på Continental Premium Contact för nåt år sen, otroligt goa däck. SLets snabbt dock. Jag tror att de har uppdaterat nu med Premium Contact 2 eller vad de kan heta. Däck som är av dimensionen 225/60-15 (ungefär) är menade för stora tunga bilar, typ 750 (ungefär). Länk Lite om hastigeter och däcktryck.. |
|
|
Min personliga åsikt (och många däckmojjars) är att oavsett vad diverse däcktest påstår så är michelin det bästa valet i verkligheten. Hög komfort, Helt runda och stadiga stommar som slits jämt samt en gummiblandning som är överlägsen i slitstyrka. har nu kört 3000mil på mina pilot sport 255/45-18 och de är knappt mätbart slitna. Hade toyo tidigare och de var helt blanka efter 3000mil. Har alltid gjort samma erfarenheter då jag provat div andra märken på tidigare bilar. Michelin blir billigast kronor däck per mil och är alltid bland de bästa på prestanda och komfort. |
|
|
Jag har gjort samma erfarenheter med mina Citroen, men ville ändå dubbelkolla med er. Alltid rullat på Energy och varit nöjd med det, men har hört av förståsigpåare som påstår att det är speciella krav på däck som ska kånka runt på 2 ton och 300 hk. Det skulle enligt dem krävas nån specialbeteckning vad gäller lasttålighet och hastighetsbeteckning. frågar man däcksäljaren vill han bara prångla på en det dyraste, whatsoever, men i min bok litar jag mer på er som har testat i verkligheten. Letat på däckshopar och det verkar inte finnas Pilot Sport i 225/60x15 som sitter på min och vill inte byta till större fälgar. Det fanns bara Michelin Pilot HX-MXM som iofs var dyrats av alla, men kanske är det så att man får vad man betalar för när det gäller däck ? Får se om jag får fler åsikter annars blir det sistnämnda. Är jag ensam om att rulla på originalstorlek och inte vilja dra på 18-tummare ? |
|
|
Michelin är ett säkert kort! Bra hållbarhet och pålitlig prestanda! På min 740iA E38 satt det 16" Uniroyal. Jag var mycket nöjd med dessa däck. Väldigt komfortabla, men samtidigt med bra grepp. Skall enligt uppgift ha riktigt bra hållbarhet. Ett bra alternativ i mellanklassen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.