|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Någon som har några erfarenheter av att chippa sin bmw 325? Var rekommenderar ni att man gör det förnågonstans och vilket chip ska man ha? Funderar lite på att chippa min bmw 325 e36 nämligen. Hur många hk får man ut o hur mycket ska det kosta? Såg denna sida: www.powerchip.se Är det nåt o ha tror ni? Mycket tacksam för alla råd tips och erfarenheter. Ha en bra dag!/GiG | |
|
Prova att söka lite, det finns mängder av trådar om detta och sammanfattningasvis kan man säga såhär: Det finns två läger - de som tycker att det är prisvärt och de som inte tycker det. Generellt kan man med stor sannolikhet säga att effektökningen är betydligt mindre än vad de flesta chipsäljare vill göra gällande när det gäller sugmotorer. Man kan också konstatera att det inte finns någon chipsäljare som verkar vilja garantera effektökningen som de säger sig leverera....(vilket i mina ögon räcker för att avstå från att lägga mina slantar på detta) Här är en tråd i mängden: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilsport sänkte 0-100 tiden från 7,9-7,65 med enbart chip i ett test för ett antal år sedan. Då ska man också ha klart för sig att varvstoppet flyttas så att man kan dra den till ca 110 km/h på 2:an (7000 rpm) vilket säkerligen utgjorde större delen av förbättringen av 0-100 tiden. Jag har chip i min 525. Kan dock inte jämföra med innan eftersom den var chippad när jag köpte den. Bilen går bra utan bekymmer och det är ganska kul att kunna varva till 7000 rpm också ;) Det brukar pratas om 10-15 hk. Vissa menar att det är sant, andra inte. Testa, det kostar ju trots allt inte särskillt mycket... |
|
|
Fick ett Superchip med när jag köpte min 325 och jag var mkt nöjd med detta. Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| GIG: kostar bara 1500? ska nog prova iaf, var bor du? | |
| kostar superchip? köps var? | |
|
Jag är inte säker men hag tror att det är vad Qvarnis på "Its fun" jobbar med. Kolla med honom... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
I Sverige är det väl bara Stjernqvistracing som lämnar öppet köp på chipps! Kan det vara för att de är bäst eller ..... bara vill vara seriösa? |
|
|
Och det är bara It´s fun som har Lägsta pris garanti på sina chip! Kan det vara för att de vill vara mest prisvärda.... //amullo --- |
|
| 2500 tar itsfun 1500 tar powerchip.se | |
|
Lite märkligt att det ofta förekommer "nyregistrerade" användare som ställer en fråga och sedan inte följer upp svaren som serveras (eller återkommer alls för den delan).... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag lyssnar läser och lär "Johan B" o jag har varit reggad här länge :) | |
|
Har en polare som har it´s fun chip och det gör stor skillnad faktiskt..Har alltid trott att på en sugis så gör ett chip ingen skillnad men jag åkte på en nit.. stefan Köpes 325i motor E30 M535 e28 diff Sladda?Ja det är väl det enda jag kan! |
|
|
Cruser.. Intressant! Enda gången jag hört om någon som är billigare än Qvarnis.. Han har lägsta pris garanti också.. Frågan är om den gäller i detta fall, men OM man hellre vill ha hans chip så är det väl läge att fråga om garantin gäller (vilket jag skulle gissa.. Chip till rätt motor är ju chip.. speciellt om powerchip lovar samma eller mer effekt ur sitt chip) //amullo --- |
|
|
Ny aktör på marknaden ..... och billigast! ECO chip dvs lägre förbrukning .... Vem blir först att pröva? Återkom med resultatet, lägre förbrukning med bibehållna hästar är ju intressant - om det nu stämmer! |
|
|
Var i måndags och programmerade om min styrbox/chipet hos its fun. Har en 320 90a. Har tidigare inte provat "elektroniktrimning" om man bortser från MSD tändningar på gamla jänkare. Hade inga större förväntningar på några sensationer eller att utlovad effekt skulle uppnås. Resultatet blev att det helt klart blev mer vrid och motorn blev på något sätt mer jämn i effektkurvan. Den sticker iväg bättre, ingen hästspark men det är märkbart. dessutom orkar den klart mer på femman på låga varv. En annan sak är att avgasljudet blev något lite dovare och det blev lite mer insugsljud på lite högre varv. En bonuseffekt är att sexor som varvar 7000 ylar trevligt. Bilen har original avgassyst, luftfilter osv, i princip orörd, alla slitdelar nya. Det är lite svårt att förklara med ord vad som hände med den, på något sätt känns det som tvåliterssexan plötsligt blev på 2,2 liter alltså framförallt mer vrid. Min fru (som alldrig har förstått vad varvräknaren skall vara bra till) tycker även hon att den går märkbart bättre. Oavsett om chipningen bara flyttade vridkurvan eller inte helt gav vad det lovade så var det enligt min mening kostnadseffektiva 2000 spänn jag lade ut. Jag skall definitivt chippa vår 318IS i höst med förhoppningen att även den skall visa samma symptom efteråt. Detta är givetvis mina subjektiva upplevelser men det skedde helt klart något med "den totala körbarheten" åt det positiva hållet. Mvh Per |
|
| ja funderar starkt på testa powerchip , 15-20hk 20nm extra sa dom i ett mail ja fick från powrchip....1500 och då kommer dom till dig å sätter i. dom har rea nu därför kostar de 1500 för e30 å e36 stog de......osäkert när dom är i gbg men snart verkar det som | |
| var sitter databoxen? lätt att öppna så man ser orginalchipet? vad står de på orginalchipet? | |
|
535:an jag hade förrut (-88 E34 M30B35) va original när jag köpte den, fick med ett motornord chip. Det va definitivt märkbar skillnad, före chip toppade den 235 på mätarn, efter chippet blev det lite över 250 på mätarn. Nått annat kände jag inte av såsom mjukare gån bl.a. Bara att den gick nämnvärt bättre! Bilen hade gått 24 000mil, och toppen va helrenoverad vid 23 000mil med nya vippor, kammar, ventiler, ja allt. Så motornords chp kan jag definitivt rekommendera! Beemer, a way of life. |
|
|
Kul att ni är nöjda med era chip! För mig gav det inget märkbart i vrid eller acceleration - trots att bilen lät sportigare! Men att betala för ljudet hmmmm -det ger nog mer i så fall att vrida upp ljudet på stereon och är gratis! Jag gjorde acc tester såväl 0-100 som körning på trean från 1000 varv upp till 6500 varv och kunde alltså inte se någon skillnad (det varierar ju ngt hit och dit men det fanns inget som visade på några större skillnader). |
|
|
alaska1: Hur kunde chippet påverka ljudet men inte prestandan, förklara det så en lekman förstår? Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.