AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.042

Göteborg skitig stad?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Skrämmande. Såhär såg mitt kupéfilter ut efter 1 år, ca. 1500mil. Bilen rullar till 80% i eller kring GBG.

Länk

Började med biltema filter för ca. 2 år sen, tyckte att den är snällare mot Evaporatorn, då den har mjuk, flexibel ram. Till skillnad från original.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Mitt göteborgsfilter ser likadant ut efter exakt ett år. Funderar på att köpa filter med aktivt kol nästa gång. Göteborg är ingen dröm i hänseende miljö och vägstandard tyvärr...
urk, såg att mitt filter också ser ut så, har suttit i drygt ett år. Ganska skönt att skiten sitter där och inte i min hals i alla fall. Var biltema filtret bra? Jag köpte orginal sist men det kostar ju ungeför tre gånger så mkt, du märkte inte av sämre flöde med Biltema?
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Pappsen har en liten silverplakett i sin bil som följt med alla hans bilar genom åren med hans namn på. I Båstad där han är nästan jämt kan bilen stå i ett år utan att plaketen blir smutsig/oxiderar. I GBG där han även bor räcker det med två veckor så är den smutsig.

*BAWORAK*
Ci
531
CiM
325ciM-04
nu är det bevisat!!!
Ingen som har ett filter från Stockholm, norrland, skåne mfl att visa upp? ;)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Göteborg mellan 16:00-18:00 o fredagar 14:00-19:00 är en spännande stad specielt kring Tingstadstunnel o det går undan där! :)
Den tunnel genom centrum är snart klar men trafiken kommer inte att minska.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag hade originalfilter förut och även från mekonomen. Biltema är minst lika bra, tycker jag. Har jag tid, kanske att jag kan prova olika filter i vindtunnlarna på jobbet... Där får man reda på flöde, tryckfall mm. Det är framförallt tryckfall man INTE vill ha, då mår Evap:n inte så bra. Bra flöde och samtidigt bra filtrering, en kombination som inte är så enkel?

Framförallt, gillar jag biltema för att den är skonsam mot flänsarna på Evap. Det kanske finns andra märken med liknande ram.

Vore kul att få en analys av partiklarna på filtret. Ja, vore kul att se jämförelser från andra ställen i landet.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.