|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt en 528IA -96 e39 Där sitter en professional RDS stereo. Radio och bandare. Var hos den lokala bilradiohandlaren i förrgår och inhandlade en iso adapter så jag kan koppla in min pioneer deh-p77mp spelare. Men när jag kopplade i adaptern så hände inget. stereon startade inte. flyttade stiftet för minnes funktionen (gul) då startade stereon men jag får inget ljud i högtalarna. Någon som vet varför? Tacksam för all hjälp, tråkigt med bandare;) | |
|
Jag har för mig att proffesional har slutsteget i en låda i skuffen, dvs det är dit kablaget går. Sök på detta forum så hittar man trådar om detta. /Gunnar /Länk |
|
| Som sagt det kan sitta ett original steg i bagaget innanför vä panel kolla det. | |
|
Jag har löst problemet. var på biltema och inhandlade en annan iso adapter, sen fungerade det utan problem. Ja det sitter ett steg innanför vänster lucka i skuffen. Jag tackar för alla tips!! |
|
| Jaha jag trodde inte eftermarknads HU funkade ihop med originalsteg! | |
| inte jag heller. men det funkar helt utmärkt. lite dålig radio mottagning men den funkar. jag har ljud i alla högtalare oxå. | |
|
Inte jag heller trodde attdetta skulle gå utan att koppla om i bagaget!? Var det någon specillbeteckning på ISO-adaptern som du använde? /Gunnar /Länk |
|
| Jag köpte biltemas isokablage för 5 serien | |
|
Detta isokablaget köpte jag. Uppgifter från biltema. Bilmärke BMW Bilmodell 5-serien Årsmodell 90— Art nr 31-540 Pris 69,90 kr |
|
| Det förstärker bara min teori om att originalstegen är booster kopplade , dvs de förstärker bara högnivå utgången på radion ytterligare , tror dock att det kan bli problem med iso adapter ihop med originalstegen som har dsp för dom e lite anorlunda kopplade med bara 2-kanaler inn och sedan sköts delningsfrekvens och fader m,m av steget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.