|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en bmw 325 i sverige som är tysk import som besiktningen inte godkände. dom säger att chassinummret inte är fabriks gjort.dom sa att bilen har förmodligen varit krockad i tyskland å då har dom gjort ett nytt på verkstaden. chassinummret stämmer både på bilen och i papprerna. så vad ska man göra???!!!! ska man lämna tillbaka bilen till den man köpte den av??!! Behöver hjälp! | |
|
Låter som ett kvivigt problem, har du köpt den i sverige så år det ju lite konstigt att vederbörande som sålde den inte har reggat den, så jag hade hävt köpet och försökt lämna tillbaka bilen, är det en handlare tyder det på en oseriös sådan, om man säljer en bil oreggad..... Känns som den som sålde den visste om det, så tyvärr kanske de försöker undvika att ta tillbaka den tyvärr. Hoppas det löser sig... |
|
| dom tror kanske att den kan vara stulen? om en bil blir så krockad att plåten där chassinummret sitter blir kass måste man väl för tusan få lov att stansa in nr på nytt eller? | |
| En sånt köp är jag övertygad om att du kan häva, ta kontakt med jurister på Motormännen om du vill ha hjälp. Är du inte medlem i M så kan du ta och bli det så hjälper dom dig. | |
|
Ändringen bör vara införd i den tyska registreringshandlingen om allt gått rätt till. Har verkstaden på eget bevåg stansat in ett nytt chassinummer och identiteten inte går att fastställa kommer det att bli mycket svårt att få bilen registrerad i Sverige... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
E30 Beemah |
jag har ett råd byt papper på den om inget annat går och du värkligen vill behålla den.. annars kan jag fixa det åt dig=) E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.