|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla Bmw tokar!!! Är det här en M ratt ? Har inte sett någon annan 525 med den här ratten!! Länk Danne | |
|
har inte heller sett någon annan 525 med en sådan, men jag tror inte att det är en M-ratt. ...kan ju ha fel dock. ;) |
|
|
Kanske har något med excutivedition att göra? eller vad det heter |
|
|
Tror denna går under benämningen sportratt. Hade samma ratt i min 328i Coupé -95 och jag tror att den dök upp kring -94 eller -95. Har sett den i ett par E34:or. Faktiskt även i ett par tidiga E39:or. ___ //Ulf |
|
| Okey tack för det | |
Scheckheft |
Hej Kanske lite överkurs men här kan man fördjupa sig executive modellens utrustningsnivå: Länk Och här en vacker originalbroschyr på engelska i pdf format: Länk E34 är en lyckad skapelse. Synd att så många stylats sönder :( Mvh Scheckheft |
|
Jag personligen tycker inte E34 e vidare snygg utan ett par 17", och en lagom nätt M5 vinge på. Däremot med de tillbehören på plus lite annat smått och härligt sexaljud, då faller bilen mig i smak perfekt! Man måste acceptera andras smak. Beemer, a way of life. |
|
| Okey?? | |
|
`justerat lite på avgas och insugsidan`....ahhh.Forklara!stor skillnad?+50hk? Richard Channing hade snygg bil |
|
| fräsh ratt! mkt snyggare än m-original om jag får säga så... ingen som har en sådan till salu? =) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tror jag sett en E34 525ix med liknande ratt! MVH Patrik |
| Jo, den har jag också sett i nån e34, även nån e39:a. Annars kom den till 3-serien -95 tror jag, är en M ratt av nått slag. Har en sån själv, tycker den passar i e36 men inte i e34. Skulle helst vilja ha den rundare, den tjockare M ratten som dök upp -97 nångång. Den är läcker. | |
|
Det är ingen M-ratt, utan som Programmer konstaterat en "vanlig" sportratt, och den kan bara finnas i E34 -95 och -95. Det gick att få den ratten i M5, men standardratt i M5 -94 och -95 var en M-ratt med den stora airbagplattan i mitten, något tjockare krans, markerade tumgrepp samt blå/röda sömmar. -92 och -93 hade M5 som standard den "vanliga airbagratten", fast med blå/röda sömmar (inga tumgrepp, och lika smal krans). Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det som många andra säger inte en M-Ratt utan den går under benämningen Sportratt II Airbag art nr: 32 34 1 162 097. Har letat efter en sådan begagnad utan resultat...någon som har en att sälja!? mail isf. Min Bil: Länk |
|
|
Glömde länken... Länk Min Bil: Länk |
|
|
Sportratt II är en lite lurig betäckning, många säger Sportratt III i stället eftersom den äldre airbag-sportratten också heter II, kika på realoem.com... Länk Hade inte äldre tillverkade 88-91 färgade sömmar på sina airbag-rattar Kalle? Det kan vara problem med fästning av yngre ratt på äldre bilar, absolut nödvändigt är rätt fästring, det är till exempel olika för varje 1995-96 E34 ratt "det fanns 3 olika". För min del gillar jag Sportratt III bäst, med M-ratt och E38 look ratten på delad andra plats, M-ratten är sportigare, frånvaron av blå/vitt emblem är trist, tumgreppen och att den kostade extra hjälper den till delad andra plats. M-ratt kom ca 9/93 till 1994 årsmodell, medan E38 look ratt/Sportratt III kom sent 4/94 till 1995 årsmodell, Sportratt III fanns även i E31 förutom redan nämnda modeller, Sportratten är mycket vanlig i UK, jag har endast sett två 95-96 E34: or med dom andra rattarna "en 525iX med E38 och en Avusblå 525iM Sport med M-ratt, till exempel ingen RHD M5-95 med M-ratt, så leta i UK efter Sportratten, med fästring passar ratt från E36/E39/E46 till E34. "255" Sportratt III kostade 120DM extra till icke Executive/V8 E34 "710" M-ratt 390DM, till Executive/V8 kostade M-ratt 240DM, Sportratt III var kostnadsfritt tillval, gäller även M5. Mvh Stephan Ps; Det finns två olika Executive E34: or, 94 årsmodell och 95-96 års, som broschyrerna visar, 95-96 har olika innehåll beroende på land, en Svensk och en Tysk Executive har inte likadan utrustningsnivå, inte att förglömma. |
|
|
Stephan, Ingen aning hur airbag-ratten såg ut 88-92, tänkte inte på att den fanns som (förmodar jag extremt ovanligt) tillval även på dessa modeller. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Nuclear: kolla på www.ebay.de för där finns det gott om rattar till BMW och när jag kollade senast så fanns det ett antal av den modell som denna tråd handlar om. ___ //Ulf |
|
|
Kalle; Airbag var ett mycket vanligt tillval på M5 gäller alla marknader, min gissning från 25% -88, till minst 75%-92, alltid standard i USA. Mvh Stephan |
|
|
Hittade den här på Ebay när jag slö surfade lite....... Länk Någon kanske är intresserad JIK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.