AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
906

Problem med bakrutetorkaren.

Pa
16
Pacman
523i Touring -00
Hej

Är det någon som vet hur man plockar bort armen på baktorkaren?
Jag behöver lossa på muttern som håller torkararmen för den är väldigt trög, hjälper EJ att smörja "utifrån".
Har kollat både här på forumet samt i Haynes rep. handbok.
Enligt RealOEM sitter det ju en bult från hävarmen som motorn vrider och på den en mutter.
Jag har försökt att pilla bort täckkåpan för låsknappen till glasluckan men vet inte hur den sitter fast så jag vågar inte ta i alltför mycket.

Någon som kan hjälpa?

Pelle

Full gas - spar tid!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Min borrades ut när jag fick min torkare utbytt, det var i princip enda möjligheten att få loss armen.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
se
661
seb_540
328i M F30
samma här, sitter en liten torx där som håller kåpan, min var frusen och fick borras/slitas bort. Satte tebax kåpan med smältlim efter att jag bytt armen.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag köpte iofs en ny kåpa men smältlim kanske fungerar det med, kåpan och armen som torkaren sitter på kostade inte många kronor.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min torx kunde man skruva hur mycket man ville på då muttern/gängorna som är ingjuten i plastern hade släpt pga rost. Blev även i det fall att borra/såga loss det gamla och sätta nytt.

___
//Ulf
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
när du fått bort torkararmen så sitter det en liten låsring på axeln som du skall pilla bort sen kan du få loss axeln inåt, de kan gå lite trögt men ta en polygrip eller liknande och vrid fram o tillbaka på medbringaren på insidan så kommer den så småningom, sen e det bara att göra rent o fetta in så funkar det igen

hej o hå
bengan en beskrivning från en annan tråd

hej o hå
bengan
Pa
16
Pacman
523i Touring -00
Tack Grabbar

Vad skulle man göra utan Er här på forumet???
Troligtvis råna banker, för laga något hos BMW som vanlig löntagare är det ju ingen j...l som har råd med!!

Pelle

Full gas - spar tid!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.