|
|
|
|---|---|
|
Hallo BMW lovers. Har fått lite problem med min bmw 320 00a. När jag drar upp rutorna fram med elhiss så blir det ett knäppande ljud när rutorna är helt uppe. kör jag rakt fram så låter det inget men när man svänger eller kör tex i ett parkeringhus så knäpper det i rutorna. Vet inte vad som orsakar ljudet. trodde d var nåt problem me listen först men det verkar inte så. nån som har nån aning om vad det kan vara som låter., | |
|
jag har samma problem, hjälp? :) |
|
|
JAg har samma problem på min vardagsbil, Astra -96. Verkar som om det blir spänningar som gör att rutan ligger och gnider sig. Vevar jag ner typ 1/4 varv på veven (så lite så att det inte blir någon springa) slutar det. Grymt irriterande iaf haha... jag har ingen annan lösning för tillfället äm att veva ner rutan ytterst lite. Fler som känner igen sig? ______ Joel - Länk |
|
|
Hej Det är gummilisterna som knäpper! Klassiskt BMW-problem! Sök bl.a. efter ”vaselin” bland diskussionerna här på forumet så får ni tips om hur ni kan avhjälpa problemet på ett mer sofistikerat sätt än veva ned rutan. Lycka till Ellinas |
|
|
grymt bra. då slipper jag ha rutorna nervevade på vinter =) ska kolla upp vaselinet. Ha en grym helg alla |
|
|
Lite tips från en som provat det mesta:) Efter att ha begått en av "dödssynderna"......ha silicon på listerna:( så provade jag med T-röd, Barnpuder (bilen såg ut som en knarkar kvart:) samt vitt vaselin. Inget funkade perfekt men visst blev det bättre. Jag kollade efter fler tips på forumet och fastnade för ngr Bmw-original produkter. Det första medlet var ett silicon/smuts bortagningsmedel som normalt används på vindrutan. Detta fungerade dock ypperligt att göra rent listerna med. Sedan fanns det ett stift som heter "Carbaflow" och är till för att göra så att listerna blir mjuka och smidiga. Siliconbortagninsmedlet kostade en 50-lapp medans Carbaflow stiftet gick på ett par hundra spänn. Dock så är listerna och dörrarna tysta och fina:) Tyvärr så existerar dock problemet med "knäppande" rutor. Problemet sitter faktiskt i rutornas inraming och inte i dörrlisterna. Ska pröva att ha lite vitt vaselin på toppen på rutorna och sedan hissa upp dem. Sedan är det bara att hissa ner och torka bort ev. överflöd av vaselin. Tycker detta borde funka:) Vh/Kermit. |
|
|
Hade samma problem på min 320 -99. BMW smörjde fönsterlisterna med nånting. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.