|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
spit; Som redan nämnte har Jaguar sportläge på automaten, något de har haft i mer än femton år. Jaguar har ju dessutom i många år haft regelrätta sport-modeller på sin palett. När tillverkade BMW en rent sportbetonad lyxsedan senast? Jaguar har gjort det i tjugo år. |
|
|
Jabbal>>>"Lyxsedan",beror ju iofs vad man menar med det,men M5:an kom ju redan på mitten av åttiotalet,kunde utrustas så att den nog räknades då som en "sportbetonad lyxsedan".,,dvs mer än 20år. Mvh Janne. |
|
| Ok, jag tänkte mer fullsize, XJ och 7-serie. | |
|
Jaguar har haft sportbetinade lyxsedaner sedan innan BMW:s storsäljare hette Isetta ;-D Don't dream it, drive it |
|
|
Jaguar är kanske inte det rationella köpet. Men en XJR är emotionellt ytterst tilltalande, kan jag ej förneka. :) /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
|
Tretretti: vill bara säga att XJS, särskilt i TWR utförande är bara för snygg/rå. Ta den alla gånger framför XK/XKR. Min gamla pärla: Länk |
|
|
Jo, egentligen är det inget fel på XJS, men jag tror att det var ett gigantiskt misstag att inte göra en efterföljare till E-type. Den kom ju först 1996 i och med XK-serien. Alla jags i TWR-utförande är ruskigt brutala. Don't dream it, drive it |
|
|
Tretretti: special for you:) Länk Min gamla pärla: Länk |
|
|
X300 är riktigt riktigt snygg, speciellt i profil. Otroligt smäcker vagn, men innerutrymmena... hur lyckas dom? :) Så min röst faller på en jagga, även om jag aldrig kört någon :P |
|
|
b97_knl, Läcker! Don't dream it, drive it |
|
|
XJS:n är bland de snyggaste jaguarerna bland de senare årsmodellerna. |
|
|
XJS:erna är lustiga, körde en så sent som igår och den var trång med massor av helkonstiga knappplaceringar, baksätet var helt oanvändbart, sätet hade inte tillräcklig justermån och... ja det gick att klaga på det mesta. Dessutom är den ganska ful. Trots det är det den bland de absolut ballaste bilarna man kan äga, har aldrig känt mig så fräck som bakom ratten på en sådan. Vill ha! Den är apfräck, asball... vilken vagn! |
|
|
När får vi en Jaguaravdelning på forumet? ;-) Trevlig helg och Freude am Fahren på er! Don't dream it, drive it |
|
|
Kan ju bara i all välmening säga att i en test i Teknikens värld där en XJR(V8) gick en "rond" mot E39 M5 slutade i "förlust" för Jaggan...Gammalmodig var ett ord som användes :) XJR fick stryk i allt(utom det tekniska faktum att den har mer maximalt vridmoment än M5,dvs 525nm mot BMW's 500nm),men var naturligtvis trevlig ändå,mycket beroende på den härliga motorn och den fint stegande automatlådan :) Sedan så får du Jaggan betydligt billigare idag än M5:an(i det flesta fall) vilket inte ska förringas.. Måste ju få fram lite BMW också nu när tråden kommit att mer o mer handla om Jaguar ;)) Mvh Janne. |
|
|
Janne, jag minns mycket väl testet du refererar till och jag har ingen anledning att ifrågasätta TV:s betyg. Jag skulle exempelvis aldrig sätta min bil på racerbanan, det har den trots sin monstermotor inte chassi till. M5 är ju däremot ett banlok av världsklass. Nej här handlar det om andra värden som är extremt emotionellt laddade. Förvisso är värdefallet för Jaguar helt vansinnigt (förre ägaren av min bil måste ha loosat bortåt 650 000 på fem år!!!) men även en begagnad Jaguar behåller en air av den fina världen som, vill jag påstår, inte finns hos en lika gammal BMW. Jag kommer att köra BMW igen men just nu är jag fanatisk engelsman. Don't dream it, drive it |
|
|
Visst,känslan i att äga en Jaguar XJR går liksom inte att hänvisa till ett test i en tidning ;), utan som oftast i bilköp(för entusiaster) måste man gilla känslan som omringar en vid både körning och ägande i stort.. Jaguar XJR har ju betydligt mera av sådant än vad en "kylig känslokall" M5 E39 kan förmedla,TROTS bl.a. gammalmodigheterna i en XJ :) Skön bil anser ju jag också att Jaggan är... Mvh Janne. |
|
|
Janne T, XJR verkar gå lös på runt 160´ på blocket, M5:orna tycks starta på ytterligare en tia så någon jätteskillnad tycks det ju inte vara. Hur går det för trådskaparen, vad blir det? |
|
|
Ok Jabbal....Jag får väl revidera min uppfattning om prisläget en smula :) Då måste jag nog även revidera uppfattningen om vad som känns mest prisvärt att handla :) M5 E39 torde då vara det "självklara valet" om man har tvekan om vilka av dessa två man väljer ur ett rent inköpsmässigt synsätt.. Men det finns ju som sagts redan andra skäl som väger tungt i valet av t.ex en XJR :) Mvh Janne. |
|
|
alltså hallo min vän har en jagga o jag har en bmv mitt råd köp efter känsla o hjärta ska det vara så svårt mitt hjärta o känsla säger bmw min kompis hjärta säger jagga ,men hans känsla säger bmw ! M.V.H Mr spit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.