AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.601

Svårt att välja bil.

Sida 1 av 2
Nu när jag börjar få ihop lite pengar till en bil så får jag problem att välja.
Ska det bli 750 eller 535 eller audi v8 eller en jagga.
Hittills är det nog 750 som väger tyngst.
Men sen så vill jag ha en som det är mekfel på så att jag lär känna bilen och de verkar inte vara lätta att hitta.
rost har jag fått nog av och de verkar vara lättare att hitta.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Rekommenderar Dig att använda sökfunktionen, Du kommer att finna alla svar från riktiga experter och lite till!!! Vilken 750 syftar du på? e32 eller e38??
Satsa på e38 i så fall om Du vill absolut ha en v12:a, den brukar uppfattas som relativt driftssäker jämfört med e32, e34 535:an är också kanonbil men de är ofta sönderkörda ( letade efter en sådan i våras), har ofta gått långt och känns överhuvudtaget lite äldre än t ex e34 525 (24v och vanos).
Annars rekommenderar jag varmt en Jaguar xj40 -92-94 eller en x300, underbara bilar och MYCKET billigare att äga än t ex en e32 eller e38! Framför allt är det försäkringskostnaderna som skiljer sig enormt. en x300 med 4.0l 6:a från -95-96 kan man försäkra hos volvia för 5-6 tusen/år. Jaguar är lite udda och är ett roligare val, men kan dock enligt min uppfattning INTE leverera lika körglädje som BMW
Lycka till!!!
Jag röstar oxå på Jaguar. X300 är väldigt driftssäkra och pålitliga bilar. Utan att känna dig allt för väl, men med tanke på att du verkar vilja ha en motorstark kärra rekommenderar jag Jaguar XJR
X300 är absolut ett hett val, har hållt värdet lite bättre än 7-serien och för en fin tolva får du nog räkna med att pynat runt 90´. Dock är det en oerhört pålitlig bil, våde motorstrul och problem med drivlinan är i princip helt okända. Vill du komma undan lite billigare kan du satsa på en välskött 4.0 som även den är pålitligheten själv, men med en rak sexa under huven. Personligen tycker jag att XJ:n har hållit stilen betydligt bättre än tex 7-serien, som börjar kännas lite gammal nu.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med. Jaguar är extrem livskvalitet.

Från 1994/95 håller de dessutom hög kvalitet. Dock gäller som för alla gamla lyxbilar att de inte är billiga att hålla. Men som det skrivs här ovan blir det rimligt om man tar sin försäkringi Volvia. Dessutom är ju XJ den snyggaste bil som finns! ;-D

Don't dream it, drive it
Om det ska bli en 750 så är det en E32 som gäller.
Tycker de är snyggare.
Men som sagt,det är svårt att hitta en med mek eller elfel på.
Vill ha en som jag kan börja meka med så jag lär känna bilen.
Rost fick jag nog av på min ford inför bes.
Om det uttryckligen är bilar med fel du är ute efter tror jag nog att det inte ska vara något problem varken med gamla E32or eller jaggor. Sök på blocket, sortera efter pris, billigast först.
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Hehe ja precis som Astroboy säger, är väl snarare tvärtom när det gäller fel på 750 ;)
750 utan fel, finns det?
Vad blir det då?
740iA E32 är en fantastisk bil - Mitt val i detta sällskap!

Tycker att Jaggorna (X300) är snygga, men tål inte interiörens värdelösa kvalitetskänsla och den allmäna air av Brittiskhet och jag-vill-framstå-som-en-rik-konnässör-fastän-jag-inte-kan-något-om-bilar som omringar en Jaguar (Även om XJ-serien faktiskt delvis kan undantagas från denna air).

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hansen,

gå och kamma dig!

Don't dream it, drive it
Nu vill jag inte hoppa på BMW här på forumet men BMW är väl den typiska "ok, nu blev det lite över, jag köper en ball bil... en BMW, det skall synas att det går bra!".

Jaguar är ju likt Alfa och en del andra bilmärken något det krävs ett visst intresse för att handla. BMW, MB och Audi är ju märken man kan köpa (och i stor utsträckning köper) utan intresse utan mest för att de ser balla ut.
Jag har haft bla BMW 323 ,ALFA 75 turbo, mercedes limo och ett par hundra fordon till.
Jag har haft över 200 fordon, bilar, mc, traktorer, lastbilar.
Men en stor lyxbil har jag inte haft ännu.
Så det är bara därför som jag vill ha en 750.
Stor bil med stor motor.
Min Alfa trimmade jag till 255 hp och den flyttade på sig.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det låter som om du har likartad bakgrund som mig. Jagkollade runt lite snabbt på annonser:
Vill man skruva lite finns det ju endel möjliga objekt:
Länk
här ingår reservdelsbil också!
fler:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

/Mats J
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Priserna är låga, men de allra mesta på marknaden är skit bortom all räddningar har jag märkt.

Länk

den verkar dock lite intressant, en ägare från -97 och endast sommarkörd låter bra, kanske säkert vara ett bra objekt då den rimligtvis borde vara frisk i plåten.

BMW CS #5139
Tretretti,

Du är ju ett av de få undantagen till "regeln" jag nämner ovan. Du är mycket bilkunnig, men kör trots detta en Jaguar. Helt obegripligt, men så vet jag ju hur mycket du gillar bilens design - och med all rätt - den är skitsnygg!

Nu ska jag gå och kamma mig, och sedan lägga mig och drömma om E32:or :D

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kalle,

det är inte "trots" mina bilkunskaper utan tack vare jag kör Jaguar. Märket har en sportvagns- och racingtradition som är helt magnifik som tyvärr sjabblades bort på 70-talet när "missfostret" XJS introducerades. (Nu kommer jag att få på pälsen i Jaguarklubben).

Sedan tillkommer det faktum att "alla" numera kör BMW vilket var ett av skälen till att jag valde engelskt. För 15 år sedan när jag kpte min första BMW kände jag mig som en individualist, i dag ser man en i varje gathörn.

Men det är klart att jag drabbas av lite bmw-begär ibland. En M3 eller M5 vore inte fy skam. Jaguar bjuder på oändliga mängder stil, charm och bilglädje, men den där tighta kurvkramarkänslan är inte lika stark.

Och visst är XJR:en snygg men hur i hela h-e man kan göra en bil 5,04 lång med innerutrymmen som en Polo övergår mitt förstånd.

Don't dream it, drive it
sp
40
spit
730iA-88
ja ni, jag skrattar ska man åka roligt kör bmw ska man köra gubbe kör jaguar ska man åka långkörning åk bmw o jaguar ,men har jaguar sportväxel?? bmw har.

M.V.H mr spit
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Lite off topic men iaf:

Jaguar har sedan 1995 förbättrat kvalite'n betydligt och JAG är också sugen på en XJ 4,0 eller varför inte en XJR :)

Jag skulle nästan kunna varit frågeställaren själver,förbenat svårt att välja bil som dels ska kunna vara tillförlitlig,frakta skrymmande mtrl,kunna ha dragkrok och dessutom gå tillräckligt bra+användarvänlig "året runt" ;)

Har inte plats eller råd för "sjuttioelva" mer eller mindre entusiastbilar utspridda i div hangarer,gillar att ha "ett par" som används året runt och som inte kostar "skjortan" att användas just så..

Har nu mina två Bmw's som går "hela tiden" och täcker mina behov ännu så länge hur som helst..
Men bilbytartarmen värker så in åt h-vete ändå nu så här inför sommaren ;)

Mvh Janne.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Spit,

Jaguar har sportläge på automatlådorna på nyare bilar.

Med sportläget i och lagom ilsket humör gör min XJR 0-100 på 5,5 sek.

Gubbkörning på dig själv ;-)

Don't dream it, drive it
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.