|
|
|
|---|---|
|
Tjena! har nyligen fixat till pärlan så den blivit blank o fin. Jag andvände mig utav Sonax cleaner och sedan körde jag med Sonax Polish. Jag undrar om jag ska köra vax på därefter, eller blir det för mycket? tänkte jag kunde lägga upp bilder på bilen men vet ni nått ställe där det är gratis att ladda upp? //Tomas | |
|
Avsluta med lite vax. :) Om det duger är väl upp till dig, är du nöjd med resultatet så räckte det ju till. :) |
|
| jajjemensan jag är mycket nöjd med resultatet efter polishingen men tänkte om man skulle vaxa för att få ett extra skydd? | |
|
Vaxa ska du självklart göra. Sonax flytande hårdvax är lätt att jobba med och håller riktigt länge. Kanske inte har den djupaste glansen av dom produkter som finns att välja på men den har bra hållbarhet och är otroligt lätt att lägga på. |
|
| Och här kan du skapa gallerier med bilder gratis: Länk | |
| ok. men blir det rätt ordning då om man lägger på först cleaner och sedan polish och sist vax?? | |
|
Jepp, helt rätt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Micke: Jag har köpt lackförsegling för nåt år sen som ska appliceras efter vaxning. Är det någon idé eller bara humbug? | |
| lägg på silver seal lackskydd. håller i 1år, beror såklart på underarbetet men | |
|
Finns ingen anledning att lägga vax innan försegling. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nej, antingen vax eller försegling (som lite förenklat kan ses som ett mer advancerat vax). Polish och cleaner gör rent lacken, men du måste ha något skydd för att undvika att den oxiderar efter rengöringen. Vaxet/lackförseglingen gör att den polerade lacken håller sig blank en längre tid. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.