|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, har haft kortet i 4år första gången jag åker ditt för förtkörning. Polisen tog mig kl 22.45. | |
|
Du kommer med all sannolikhet att få vara utan körkort i 8 mån och få 2000 kr i böter. Been there, done that. |
|
| Tråkigt som faan så här innan sommaren. Du är ju nu det roliga sommaråkandet börjar. Lider med dig. | |
| Jag fråga polisen hur länge kortet kommer att dras in, och han sa att han trodde att det skulle dras in 2mån. Vetfan varför han så 2mån, har själv läst att andra i liknande sitiation fått kortet indraget i 6-8 mån. Nu får man hoppas att det blir så kort tid som möjligt. Känns jävligt surt i alla fall. Får skaffa moppe eller något nu, har precis ställt av bilen. | |
|
Polaren åkte fast i 189km/h på en 110km/h-väg och fick indraget körkort i 6 mån och hamnade i rättegång för misstänkt vårdslöshet i trafik. Han överklagade och slapp dock undan vårdslöshet i två instanser. Kanske ger detta en fingervisning? Tror på något liknande i ditt fall. /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
|
Återkallningsmallen: På väg med hastighetsbegränsningen 90 km/h... 115-120 Varning 121-130 2 månader 131-140 3 månader 141-150 4 månader 151-160 5 månader 161-170 6 månader 171-180 8 månader Du kan skarpt räkna med 8 mån alltså. Om det var bra trafikförhållanden så lär du slippa undan vårdslöshet i trafik. |
|
|
Tack för den informationen. Jag hoppas på att få kortet indraget så kort tid som möjligt. Trafikförhållanden var bra, annars så hade jag aldrig kört så snabbt. Det var 4-5 bilar på en sträcka av 1km och gått om plats att köra. Det var dubbla filer. Hade vägen lägat utanför stan så hade det varit motorväg. Hastigheten är begränsad till 90km p.g.a bullernivå och för att det finns en del avfarter. Sen var klockan 22.45 på natten. |
|
|
Sly Lider med dig, åkte själv fast i natten till förra veckans lördag. 134 km/h på 80 väg. Körkortet åker troligtvis i 3 månader lagom till sommaren, har dock inte varit i rätten ännu. Blir att nöta cykeln i sommar. |
|
| Nej, det var inget snack om vårdlöshet i trafiken, polisen var hur lugna som helt. Som om man kört typ 20km/h över tillåten hastighet. Jag tror att dom hade en viss förståelse att man gasar på med en sån bil, och bäst tid för det är ju på natten när det är lite folk på vägarna. Känns skit nu, inget körkort under sommaren, jag som tänkte ställa på min cabbe nu över sommaren. Det kommer nog att bli nästa sommar istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.