|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har äntligen köpt mig en 325 E30, dock varade glädjen nån timma bara. Bensinmätaren lever sitt egna liv, ekonomimätaren hoppar hur den vill, klunk i bakvagnen. - dessa problemen kände jag till. Men ack va ledsen jag blev när jag hade fyllt upp henne, det fullkomligt sprutade bensin undertill. Fick stå så ett tag tills det slutade, nu har jag averkat några liter och har inget dropp. Dock stinker det bensin runt V-bak. Rostigt bensinrör med en ful lagning, dock rann det ovanifrån. Hål i tanken? Sen slirar den på 1:an, 2:an och 3:an. Kopplingen? Även varvräknaren funkar lite då och då. För övrigt verkar den okej, förutom lådans synkningar, svårt att "snabbväxla" utan att det hackar i lite här o där. Det med bakvagnen att den klonkar när man kopplar o växlar efter gaspådrag bör väll vara bussningarna? Hjulen står dessutom lite snett utåt från nederkant, hoppas dock det kan lösas med en bakvagnsinställning. Det var allt för mig, ni som har nått svar på vissa fel får gärna skriva. MVH. | |
|
Tja! 1.SI-batterierna nästan med all säkerhet. 2.Tankade du mkt de brukar nämligen ha en tendens till att pajja där tanken är ihoppressad. 3.japp låter som om du har slitna lameller ja. 4.Silent blocken brukar bli slitna med åren. 5.Och detta med hjulen är nog pga att din bil är sänkt, det blir så när man sänker bilar med delad bakaxel. Detta är vad jag skulle tippa på... "Living life sideways" |
|
|
Provade du aldrig bilen innan du köpte den? bakvagnsinställning går inte att göra så det får du leva med. |
|
|
Jag säger samma som MrFrost förutom att ditt tankproblem kan vara att tätningen runt tankgivaren kan vara trasig. hade dte felet på min E30. lyft bort baksätet och skruva lös plåtlocket där och kolla om du ser nått. |
|
|
Självklart provkörde jag bilen, kände av bakvagnens dunkande på lägre växlar. Dock slira inte kopplingen så som den har gjort vissa ggr nu. McFrost: Låter troligt, vart sitter SI-bat? MVH. |
|
|
de sitter bakom instrument panelen, finns en jätte bra gör-det-själv guide här på autopower. =) "Living life sideways" |
|
|
Läckage: Kontrollera slangarna till bränslefiltret och pumpen. Skrap: Testa att byta olja i växellådan. Klonk: Byt silentblocken i bakvagnen, blir en helt ny bil och är definitivt värt de 2-3000:- det kostar. "Bonnsänkta" e30 får en ganska aggresiv camber bak. Finns camberjusterande länkarmsbussningar att köpa hos BMW, de är dock rätt dyra och jobbiga att byta. Dock skall hjulen ha lite camber original, så helt raka är de aldrig. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hej! har bytt SI-batterierna - bränslemätarn funkar, dock hoppar varvräknaren lire mer, även värmemätarn kan hoppa till. Ekonomimätaren funkar bättre, visar dock på tok för högt. När jag ligger i 70km/h visar den 1.5l/mil vilket inte stämmer då jag mätt med trippen och fulltank. Nån aning om varför resten inte vill funka? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.