|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en M3 e46 bor 6 mil söder om sthlm jag har min bil försäkrad på salusansvar kostar 8 helår har ni något bättre förslag? MVH | |
|
Det bästa förslaget som går att ge är att du själv ringer runt till alla bolag och får premieförslag. Det är så många olika parametrar som styr premien så det är ingen här innen som kan säga att för dig är det billigast på det ena eller andra bolaget. Själv har jag fått det bästa priset på BMW Originalförsäkringar men jag vet att många andra inte får det bästa priset hos dom. Kolla även om det kan vara lönt att flytta över andra försäkringar. Vissa bolag ger rätt rejäla rabatter när man har flera försäkringar hos dom. När jag ser din ålder och bil så tror jag spontant att du har ett väldigt bra pris redan och även om du skulle hitta något billigare så tror jag inte det kan röra sig om stora pengar. Har du verkligen bilen skriven på dig själv? Jag är nästan dubbelt så gammal som dig och skulle få betala ca. 11.000kr/år för en M3. ___ //Ulf |
|
| Det var ju jättebilligt om du nu är 21 år som det står i din profil och du har den på dig själv! | |
|
Skulle inte tro att han har den på sig själv om han e 21 år o bor i i närheten av Sthlm. Inte helförsäkring iaf. // M.v.h. Daniel |
|
|
Ni har helt rätt den står på min käre mor. Det som är bra hos salusansvar är att det har motor och växelåda och allt va det innebär, under garanti så om jag rasar motorn står det för det. Om jag lånar ut bilen till en kompis och han kvaddar den så står det för de också det tyckte jag var väldigt bra eftersom det inte kosta någonting extra. Fast det kanske era försäkringar också täcker? MVH |
|
|
Det där med att försäkra bilen på föräldrarna är inte alltid helt riskfritt. Du kan ju läsa här Länk samt en del andra trådar om detta på forumet. Det är ju alltid svårt att veta hur försäkringsbolaget agerar när något verkligen händer. Den som säljer försäkringen och den som reglerar en skada har ofta olika syn på detta... ___ //Ulf |
|
|
varför inte försäkra på farsan i stället? Börjar bli så att medelålders kvinnor anses vara en större risk och därmed får högre premie. Kan det bero på att dom är snälla mot sina "fattiga och bilsugna" söner? Om du lever upp till ditt i profilen angivna yrke bidrar du till denna utveckling, att mindre snälla mammor får betala onödigt mycket. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
VillaRosa Jag ska försöka att inte krocka bilen för alla mammors skull. jag skulle gärna ställa blen på mig själv men jag har inte lust att betal runt 60.000kr om året för att jag är 21. Försäkringen täcker om jag skulle smälla bilen. allt det är kollat. Visst skulle jag ställa bilen på farsan men han bor utomlands, så det år inte. MVH |
|
| Vem påstår att försäkringen täcker skadan om du smäller bilen? Som Ulf sade tidigare i tråden så har en säljare och en skadereglerare definitivt olika uppfattning om när försäkringen gäller. | |
Johan004 |
Det stämmer inte att försäkringen självklart gäller om Du krockar med bilen. Kan försäkringsbolaget bevisa att det är Du som är fordonets huvudsakliga brukare och att Du har ekonomiskt intresse i den så har man rätt att neka ersättning. Däremot så är det i de allra flesta fallen svårt att bevisa. När det gäller högre premier för kvinnor i medelåldern så stämmer det till viss del. Vissa bolag har uppmärksammat att skadeutfallet är högre i en viss åldersgrupp, den troliga förklaringen till det menar man är att mamman i en familj oftare lånar ut sin bil till barnen. Johan |
|
Om det står i "kontratktet" eller vad man kan kalla det s¨gäller det väl? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.