|
|
|
|---|---|
|
Enkel fråga. Hur mycket får man plats med i en 850? Bagage för 2 på långresa? Kan en vuxen sitta någorlunda i baksätet? Eller är det kört efter 5 minuter? Var sugen på en MB V12 men det lutar lite åt BMW nu. Får väl bli E38 750 annars om 850 känns alltför trång. Ni med 850, vad säger ni? | |
|
Ingen vuxen bak + fram. Går bara inte om båda nu inte är liten till växten. Min sambo (1,72) satt hyfsat bak en kortare resa på 3 mil, barnstolen satt fram, långt fram.... Min bil är dessutom bara reggad för en passagerare, kanske gäller alla 850... |
|
| Att ha passagerare bak är bara att glömma,benutrymmet är obefintligt.Bilen är bara reg.bes. för två personer.Lite tråkigt | |
|
Tillfälligt kan man sitta bak, men då sitter han där fram - lååångt fram. Praktiskt å hållbart i längden är det absolut inte... Men jag har även haft riktiga bmw-entusiaster inklämda i baksätet under lite längre färd å de klagade absolut inte. Konstigt;-) Nicke |
|
|
Bagaget rymmer 3201 (liter?), max roof load 75kg Det är mer utav en 2+2, än en 4-sitsare... Mvh, Hellboy Länk |
|
| hmm, tror inte 850 är något för mig m a o. Får satsa på 750 isåfall. | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Inga problem att åka långt Båstad - Alicante tur och retur hela familjen med packning. Familjen = med fru + 17 åring + 3 åring. Har du barn så försök få tag på orginal bilbarnstol till baksätet, det är ett lyft. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Tråkigt att höra att folk inte registrerar sina bilar riktigt.... 3 passagerare är fullt möjligt, har det själv i mina papper Vad gäller utrymmet bak är det hyfsat när man sitter där men problemet är snarare att ta sig in och ut om man är vuxen och ej elitgymnast. Det är ju dock ingen bil som är lämpad för 4 vuxna utan snarare som tidigare sagts 2+2. |
|
BMW Kung |
Jag och 3 kompisar åkte 10mil i min 840 5milx2. Jag är 185 och när man kör så får man höja ratten max och gasa med sidan av foten, gärna använda farthållaren. Men den är som de flesta reggad för 2pers. Enligt besiktningsmannen kallades de bakre sätena för "nödsäten"?? |
|
Oj,det var något nytt för mig att 850 i många fall bara registreras för 2 pers?,då går ju kanske min dröm om en 850 i kras bara "sådär"...Jaja,jag får väl medge att jag inte har råd att bara ha den ståendes mest o bara kan köra den isf på "helgfria söndagar" ;)) med enbart snusdosa som bagage... Men när "ungarna" växt sig ur huset då jä*lar :) Mvh Janne. |
|
|
Polisen vet inte om att den brukar vara reggad för 2 pers. Har blivit stoppad med 3 passagerare och det vara inga problem. Mvh, Hellboy Länk |
|
netz |
Min är reggad för 3 pass och det går att åka fullastat i bilen utan att få men för livet. Att det är större utrymme i bagaget än i baksätet är en annan sak :-D |
|
Min är även den regad för förare + 3 passagerare. Vad gäller att åka långt så är den grym för 2 personer. Det går att sitta i baksätet men man sitter riktigt still pga de skålade sätena. Ett tips när man skall gå ur baksätet är att veva ner bakrutorna. Då går det lättare att ta sig i och ur. Men som ngn tidigare skrev. Det kan nästan krävas en gymnast. |
|
|
Körde min BMW 850 med tjejen på en långresa med start från Stockholm och besökte bland annat Sturtgatt, Lyon, Barcelona, Milano, Monaco, St. Anton, St. Moritz. Hade med mig både badbrallor och två snowboards. Totalt blev det 8 länder på resan. DRÖMBIL ATT KÖRA I EUROPA FÖR TVÅ! Tre personer går absolut inte. Man får dock plats med mycket packning. Blev dock stoppad av polisen 4 gånger, utan anledning och utan åtgärd. Antagligen för att det är en uppseendeväckande och annolunda bil. /Paul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.