|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt en 528ia -96 e39. När bilen är i från så hör man ett morrande/(brummande) ljud bakom ac:en/stereon. Har ägt bilen i 2 dagar bara. den har gått 16000 mil. Någon som vet vad detta kan vara? Tacksam för alla tips! | |
rsarits |
Är det nrär du stängt av bilen? I så fall är det spjäll till värme/kyl för kupén som ställer om sig. |
|
det hörs hela tiden. gick ut precis och lyssnade, det brummade. Bilen har inte varit igång på ca 4 timmar. |
|
| Det sitter en liten fläkt i ac panelen som hela tiden suger in luft till temp givaren. När bilen gått i viloläge stanar den, men startar direkt då du tex öppnar dörren. Anledningen till att den morrar kan vara det att den börjar bli sliten. | |
|
Aha. Ja det kan det kanske vara. ska kolla upp det. Tackar så mycket för hjälpen. |
|
| Hade samma bekymmer på min det var mycket riktigt den lilla fläkten som sitter i AC panelen. Enklast är att plocka ut stereon och sedan trycka ut AC panelen bakifrån sen måste man demontera ac panelen ur sitt hölje och plocka ut den lilla fläkten som jag gjorde rent och la lite molykote fett på. (ca 4 månader sen jag gjorde det och inga bekymmer ännu :) | |
|
Denna firma har lösa fläktar Länk artnr. RE38-11/13L när jag bytte 2004-04 kostade den 309 kr med frakt. Håkan |
|
|
Ja det verkar som om att det är den fläkten som bråkar. Håkan. Ska kolla länken. Tackar för all hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.