|
|
|
|---|---|
|
Farsgubbens kompis har tydligen gått och köpt sig en 330 - 05:a från Tyskland nyligen. Ska vara någon specialare som Bmw har bytt kammar och grejer på och ska enligt ägaren ligga på runt 300 hk. Grejen är den att guben kan inte mycket om bilar men han vet iaf att han vill ha mer pulver i sin bil så jag lovade att fråga här på forumet..... Kompressor borde väl vara det bästa om man vill fortsätta?? Vilken firma i Sverige sysslar med detta?? Tack på förhand =) | |
| Vore det inte bättre att satsa på en M3 isåfall??.. Blir ju knappast dyrare med tanke på att du pratar om kompressor och liknande...inte lite pengar kan jag lovca...och sen skall ju grejjerna funka också..troligen inget man står och pillar med själv hemma i garaget. | |
|
Kan ju alltid åka en sväng västerut... Länk |
|
| jag skulle vilja veta vad som finns i bilen nu när den levererar runt 300hp det är ju 69hp plus! låter inte dåligt | |
|
Är det verkligen BMW själva som gjort trimningen? Är det inte typ Ac Schnitzer el. Hartge? Undrar oxå vad som är bytt/ändrat?! Min 330 Ci har fått sig en omgång i AC Schnitzers fabrik. Förutom lite fräcka spoilers och underbart chassi så monterades ett superchip och sportsystem. Markbart piggare än min brors org 330 Ci. Ska luska vidare i vad som verkligen är bytt på den (har bara ägt bilen ca 1.5 månader). Mvh Jimmy |
|
|
Som jag skrev innan så är det inte min bil utan min fars kompis...... Han verkar inte så motorintresserad och sa bara att det var andra kammar och så. Kan tillägga att jag inte ens har sett bilen. Pengar verkar inte vara några större problem i samanhanget, gubben vill tydligen ha mer krut och vill ha det gjort av någon firma i Sverige som kan Bmw, har själv inte ägt min Bmw speciellt länge så jag hunnit fått någon större uppfattning om vem som gör vad till den här bilen så jag tänkte att det här var ett bra ställe att fråga på =) Så vart ska han vända sig för att få mer pulver (i Sverige) ?? |
|
|
Turbocenter i stockholm är återförsäljare av ESS (www.esstuning.com). Kompressor från ess kan jag varmt rekomendera. Jag har låtit montera i norge men jag har bara hört positiv kritik angående turbocenter så vill du trimma i sverige så tror jag dom gör ett bra jobb |
|
|
ryk 330xi: Tack för tipset, Turbocenter har jag haft mycket att göra med och litar fullständigt på deras kompetens =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.