|
|
|
|---|---|
|
Det verkar som om att fylla AC/provtrycka och få rätt delar bytta inte är så enkelt som det verkar. Personligen ska jag konvertera ett R12 system på min 525ix från -92, till r134a. Jag läste igenom forum och konstaterade att det var något år sedan diskussionen varit på tal och funderar därför på följande. 1. Vad ska bytas? Blivit tipsad på torkburk, kompressorn är en sekio-nånting nånting, så den ska tydligen funka. 2.Finns det någon som har något tips på var man ska göra detta, jag bor i stockholm och är dessutom snål :) Tack på förhand. /björn | |
|
För att göra en seriös konvertering så ska torkfilter, olja och alla packningar (o-ringar) bytas, kan även vara bra att byta expansionsventilen men är inget måste. Snålvarianten av konvertering är att helt enkelt fylla r134a direkt i systemet, bara det är tätt. Nu kommer du att få höra en massa "det går inte pga. det och dat". Men visst det finns inga garantier om vad som kan hända i längden, men vet flera som kört så i flera år. //Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.