|
|
|
|---|---|
| Har nu läst i flera tester att motorn i nya 325:orna är samma treliters som i 330, men med annorlunda motorstyrning och insug/avgassystem. Tittar jag däremot i BMW:s broschyr för 3-serie touring står det (ca) 2,5 liter. Vad är korrekt? | |
|
Motorn i 325i är på 2,5 liter. Motorfamiljen är dock samma (N52), men det är inte samma motor som 330i. Däremot så finns det på vissa marknader en 323i, och denna har samma motor som 325i, men med annorlunda insug och motorstyrning (exempelvis). 130i har samma motor som 330i men ytterligare lite trimmad. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
I USA så har E90 325i en 3-liters motor, kolla deras www; www.bmw.com |
|
|
Modena, Det visste jag faktiskt inte! Troligen så är det för att kunna klara av något avgaskrav eller dylikt, eller så är det för att jänkarna inte tål bristen på bottendrag som gärna infinner sig i en sugmotor på under 3 liter :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ja det var ju intressant att det skulle skilja på en sådan sak, annars brukar det ju mest vara utrustning och avsaknad av vissa motoralternativ som skiljer mellan Europa och USA. 325 touring finns/fanns(?) ju t ex bara med X-drive på USA-marknaden. Nu har jag iofs för mig att jag även sett en del tyskspråkiga tester nämna tre liter och 325 i samma mening, men jag kanske minns fel. Men att det är en 2,5-liters som sitter i de svenska får man väl betrakta som tämligen säkert. Den räcker i alla fall för mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.