|
|
|
|---|---|
|
Har nu anslutit en boxer till min bil och har fått den att fungera bra med en lös antenn utanför bilen. Nu ska jag bara försöka få till det med en fast antenn på bilen. Det bästa vore om man kunde använda den befintliga antennen på bilen. Är det den antennen som sitter i högra sidorutan på min touring? Eller är den utrustad med diversity så att man har en antenn i varje sidoruta? Jag har 2 antennkontakter på TV modulen. Har läst på forumet att den antennen/erna tydligen är spänningsatta. Vilken spänning har den matningen? Boxern jag har monterat kan skicka ut 5 volt på antennkabeln om man väljer det i menyerna. Räcker det? Kan man ta en AUDI/VW spänningsadapter? Den tror jag skickar ut 12 volt på kabel, iofs fm/am men det ska väl inte var något bekymmer? Nästa alternativ är att montera en helt ny antenn. Skulle då kunna tänka mig en antenn som ersätter den befintliga orignal telefonantennen till en med både telefon och TV. Har ni några bra tips på en sådan. Nästa är att montera en ny glasantenn för TV. Tips på en bra och billig ( dålig kombination) vore önskvärt. Tar gärna imot tips och länkar på antenner. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! | |
|
Den som fixar en digitalbox till BMW med "plug and play" skulle kunna tjäna en hacka bara i Sverige. Åtminstonde skulle jag köpa en då. Klippa och koppla hejvilt själv tycker jag bilen är för ny för och BMW;s priser är inte i närheten av köpvärda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.