|
|
|
|---|---|
|
Mina visare beter sig lite konstigt, så jag monterade ur den vita tillslutna boxen som innehåller kretskort och instrumenttavlor. Men jag kan inte öppna den! Jag kommer så långt att jag kan öppna en glipa upptill m.h.a. av en svart spak, men sedan kommer jag inte längre. Någon som gjort detta? Mvh, Hellboy Länk | |
netz |
Det går inte utan att bryta upp den ,det är plast stift som är nedsmälta i änden som låser den, det går att försiktigt knäcka upp den med risk för att förstöra stiften.Jag hade problem med mitt instrument, å nyfiken som man är så var man ju tvungen å öppna--det gav inte ett smack. |
|
Jag lyckades öppna boxen helt men som du säger går kretskortet inte att frilägga. Jag har troligtvis jordfel i min eftersom alla mätarna får spelet samtigt. Ska se om jag kan jorda den direkt mot metallstängerna bakom instumentpanelen. Att köpa nytt kretskort för 7tkr lär ju knappast hjälpa.... Mvh, Hellboy Länk |
|
netz |
Är det så dina mätare leker flipperspel, mina gjorde det förra våren när jag tog ut min ur vinterdvalan, alla mätare går till 0 och kommer tillbaka samtidigt lite när dom känner för det.Jag kollade med BMW i växjö vad det berodde på , och det var att jag hade haft strömmen urkopplad i 5 månader, och det mår inga elektroniska system bra av,sen skulle det finnas ett "backup batteri" i systemet som laddas ur eller blir kass,men jag kan inte hitta något kanske sitter i LKM modulen. I vilket fall så när man har kört några timmar med bilen med fulladdade batterier så kommer mätarna igång igen ( rek fr verkstan), gör inte som jag å få panik och kuta iväg å köpa instrument för dyra pengar,det går ändå inte att få igång det utan kodning på verkstad, så jag har mitt "extra" på hyllan som påminnelse att "tänka efter före" |
|
Det låter som det problemet jag har nästan. Antingen funkar de, är helt döda, eller flipperspel. Uppmärksamma detta problem först efter jag kört hem bilen under tre timmar från Gbg. Bilen har varit avställd men inte strömlös under mitt ägande. Batterierna laddades fullt innan påställningen, så jag vet vad som är problemet. Mvh, Hellboy Länk |
|
netz |
Det är riktigt irriterande att ha instrument som funkar när dom vill. Det verkar vara samma problem,ska kolla med Be Te i växjö igen dom bubblade nåt om backup batteri,det kan ju också vara det du skrev om dålig jordning/kontakt eller kondens i kablar som ger nåt överslag. Återkommer så fort jag kollat. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.