|
|
|
|---|---|
|
har fått tag på en 528 e28 motor till bra pris.. funderar på att stoppa ner den i min e30.. Men samtidigt vill jag bygga turbo på orginal motorn, då jag har 535 spridare och lmm... hur skulle du gjort? | |
|
Byggt turbo på m30b28:an :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Beror på vilken effekt du vill ha. Jag skulle satt i en annan motor om effekten i den räkte. I annat fall skulle jag köpa motorn och bygga turbo på e28 motorn eftersom du sannolikt behöver en besiktningsmotor vid turbobygge. Då kan du återställa orginal till besiktningen och sen byta. (Även om det inte hjälper vid eventuell krock) E |
|
|
Blir det inte krångligt då E28 motorn har en annan motorstyrning. Är nog lättare att köpa en E34 motor då båda har motornic. Altså E30 och E34. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
528 e28 har L-jetronic likaså 320in... Men iallafall, blir ju lättare att ta bort turbo konverteringen vid bes än att byta motor, låda och kardan...För lådan passar väl inte på M30? |
|
| 325 e30 och 535 e28 har motronic | |
|
Okej, fel av mej. Trodde att alla M20i E30 hade motronic. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Spelar ingen roll vilken insprutning motorn har, det går fint att byta ändå. M30 är dock en alldeles för tung motor för E30, så jag tycker du skall bygga turbo om inte originaleffekten räcker. | |
| kan du förklara lite mer om varför M30 är alldeles för tung för E30? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.