AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
489

Skrap i bakhjul, nyköpt e30... teorier?

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Hej,

Köpte min första BMW härom dagen, en 320i cab 89-a. Och visst är det härligt de första dagarna med en nyköpt gammal bil, man hittar fler och fler saker att fixa.. *skratt*... bland annat detta:

Jag har ett halvsvagt skrapande ljud från höger bak. Det låter inte som nåt lager, mer som om skölden skulle ligga an lite lätt mot bromsskivan, men det gör den inte. Dessutom har jag lite märkliga fenomen med slitagevarningslampan och abs-lampan som lyser ibland, men ibland inte. Jag tror absolut att dessa fenomen har med varann att göra, men vet inte riktigt vad jag ska tro?

Bromsbeläggen bak är nya, bytta för bara några månader sedan enligt kvitto (och det syns också). Det står "slitagevarnarsats" på kvittot också så den är bytt - men finns det möjlighet att montera den fel på nåt vis, så att man får ett sånt här skrap?

/Magnus
pröva med att lyfta upp bilen bak och snurra på hjulen, då borde du höra ganska lätt! annars om du måste plocka bort bromsoken för att kolla så är det en 8 mm insex du ska använda och dom kan sitta ganska hårt...

Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
7 mm insex
mvh.
E30 Beemah
klåpare 8 mm =)

E30 Beemah
Om inget är utbytt så är där en insex med låg skalle och 7 mm nyckelvidd.

Om man har faktabaserade inlägg så blir det mycket roligare att söka efter info som denna i efterhand....

/Anton
skrapet kan vara att inne plastskärmen i hjulhuset lossnat och skrapar mot däcket.så var det på min e30
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.