|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har problem med min E34 -94. Hastigehtsmätaren, varvräknaren och ekonomimätaren dör ibland. Har läst i forumet att det kan vara kontakten på bakaxeln men pratade med en BMW verkstad och de sa att det inte är kontakten då varvräknaren inte är kopplad till den. De trodde på ett kretskort (3000 kr) och en kodnyckel (1200 kr) behöver bytas ut. Arbetet skulle kosta ca 800 kronor. Är det någon som har stött på detta problem och lyckats fixa det med med enklare medel än att byta ut de prylar som BMW föreslår? MVH Mange | |
| Testa att kolla på den kontakten på bakaxeln. kopla bort den helt o titta om hastigheten och varv fungerar. | |
|
BMW byter endast ut osv. Det kan mycket väl gå att laga kretskortet, byta några uttorkade kondensatorer, fixa lite dåliga lödningar osv. Många har gjort så om du söker runt lite på forumet och kollar på mektipsen. FP |
|
|
Tack för svaren! Jag börjar nog med att koppla bort kontakten på bakaxeln. Var sitter kretskortet? Är det bakom instrumentpanelen? /Mange |
|
|
Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej har samma problem m min e34a fast temp mätaren å soppa mätarn strejkar oxå samt att displayen flimrar å har sig ock när man tar ur nyckeln så lyser pixlarna i displayen och så drar den ur strömmen i batterit över natten. Ruskigt iriterande har kollat på kretskortet men inga synliga fel nån annan som haft samma problem å lyckats lösa det kan det vara fel i nån data box??? Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.